۰

رای دادگاه نیویورک: FBI نمی تواند اپل را موظف به رمزگشایی از آیفون کند

بازدید 890

روز گذشته بالاخره موعد دیدار FBI و اپل در برابر دادگاه فرا رسید و شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا موفق شد رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند.دادگاه مورد اشاره در نهایت بیان نمود که اف بی آی نمی تواند اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون ها کرده و از این شرکت بخواهد که سیستم امنیتی موبایل هایش را تضعیف نماید. البته این دادگاه در مورد آیفون پرونده «سان برناردینو» رای صادر نکرده و پرونده در دست بررسی، مربوط به یکی دیگر از آیفون های مرتبط با خلافکاران شهر نیویورک بوده است.

Tim-Cook5

آیفونی که رای در مورد آن صادر شده، مربوط می شود به خلافکاری به نام «Jun Feng» که در واقع یک داد و ستد کننده مواد مخدر بوده. دولت تلاش نمود تا با توسل به قانون «All Writs Act» ایالات متحده، اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون Feng کند اما حالا رای این دادگاه شاید تاثیری بر پرونده «سان برناردینو» و کشتار جمعی که در آن صورت گرفته بود نیز داشته باشد.

وکیل اپل در جریان دادگاه دیروز گفت: «ما عامل اجرای قانون نیستیم ولی از ما خواسته می شود که چنین وظیفه ای را بر عهده گیریم.»

اپل: «ما عامل اجرای قانون نیستیم»

یکی از سخنگویان شرکت مورد بحث به نشریات گفته پرونده ای که اپل توانسته در آن رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند، تفاوتی با پرونده کشتار جمعی سان برناردینو ندارد. دولت آمریکا اصرار داشت که اپل قبلا بیش از ۷۰ بار آیفون های مشابه (iOS 7 یا پایین تر) را رمزگشایی کرده است. حال نکته اینکه آیفون این شخص نیز از iOS 7 بهره برده و این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، به شکل پیش فرض داده های کاربر را رمزگذاری نمی کند.

جالب تر اینکه داد و ستد کننده مواد مخدر در شهر نیویورک به اعمال خود اعتراف هم کرده اما در هر حال FBI باز هم از اپل درخواست گشودن آیفون او را کرده و این موضوع را به رسانه ها کشانده است.

قاضی دادگاه در پایان این رای را صادر کرده است:

«به این نتیجه می رسم که تحت شرایط این پرونده خاص، دلایل دولت برای اجبار اپل جهت تضعیف سیستم امنیتی به اندازه کافی مستحکم نیستند. پس از بررسی نکات مهم و شنیدن صحبت های هر دو طرف، نتیجه گیری می کنم که فاکتورهای ارائه شده از سوی دولت توجیه کننده خواسته مقامات نیستند. در نتیجه، این درخواست را رد می کنم.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.