۰

آقای وزیر شما مجری قانون هستید

بازدید 1432

url

اظهارات اخیر وزیر ارتباطات همانگونه که انتظار می‌رفت با واکنش‌های منفی بسیاری از رسانه‌ها و کاربران اینترنتی در کشور مواجه شد. وزیر ارتباطات اخیرا در شبکه اجتماعی خود و در پاسخ به علت کند و کم‌فروشی اینترنت گفته: “در بیشتر کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از پهنای باند، یک پهنای باند مشخص را بین هشت تن ‌به اشتراک می‌گذارند و اصطلاحا این نسبت را تسهیم یک به هشت می‌نامند؛ متأسفانه در کشور ما به دلیل کمبود شدید پهنای باند، این نسبت به ۱ ـ ۲۰ یا حتی ۱ ـ ۲۵ هم رسیده ‌که یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت کاربر نهایی است.”
این بسیار تعجب آور است که وزیر ارتباطات به راحتی علت کندی اینترنت را دزدی از حقوق مردم اعلام کرده و به ذکر یک متاسفانه بسنده می‌کند! این در حالیست که چندی پیش وزیر ارتباطات در یک گفت و گوی تلویزیونی حتی از اشتراک یک به چهل اینترنت در ایران نیز سخن گفته بود.
به این ترتیب وزیر ارتباطات به عنوان مجری قانون و نهاد مدافع حقوق کاربران ICT حالا به راحتی به چشمان کاربران نگاه کرده و می‌گوید مشکل از این است که شرکت‌های اینترنتی به جای تقسیم اینترنت به هشت نفر آن را به ۲۵ نفر و بلکه بیشتر واگذار می‌کنند. این موضوع درست مانند آن است که یک پلیس به عنوان مجری قانون به میان رسانه‌ها آمده و بگوید با “عرض سلام متاسفانه مدتی طولانی است که تعداد مشخص و شناخته شده‌ای سارق در فلان مکان مشغول دزدی از مردم بوده که این موضوع شکایات زیادی از سوی مردم را به همراه داشته است، روز همگی به خیر و خدا نگهدار!”
آیا مردم از مجری قانونی که مشکل و متخلفان را می‌شناسد خواهند پذیرفت که دست به اقدامی نزده و به نشر خبر بسنده کند؟
نگرانی دیگر اینجاست که از محل برخوردهایی از این دست است که امروز موج گسترده‌ای از تخلفات شرکت‌های اینترنتی در کشور مطرح است و کاربران نمی‌دانند چه باید بکنند. حالا گویی پیام آسوده باش برای متخفان صادر شده است.به این ترتیب مشکل اینترنت در کشور مشخص شد. مشکل دزدی از حق مردم است راهکار آن نیز مشخص نیست و ظاهرا مردم در همین حد بدانند که حق ایشان به گفته مجری قانون در حال خوردن است، کافیست!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.