۰

۱۰ پرچمدار برتر سال ۲۰۱۵ با بیشترین دوام باتری را بشناسید

بازدید 908

اغلب سازندگان سرشناس تلفن های هوشمند، پرچمداران جدید خود را معرفی کرده اند و انتخاب های خیلی خوبی در مقابل خود داریم. از اپل، سامسونگ، سونی، ال جی و اچ  تی سی گرفته تازه وارد های چینی نظیر هواوی. با این حال انتخاب های پیش رو سخت تر شده و بسیاری ها نمی توانند به آسانی یکی از آنها را برای استفاده روزانه خود برگزینند.

اغلب اوقات اختلاف های گاهاً ناچیزی را بین این پرچمداران در قدرت پردازشی، کیفیت نمایشگر و یا دوربین شاهدیم، اما  می خواهیم که تک تک آنها را از جنبه مهم دیگری نیز بررسی کنیم؛ دوام باتری.یک تلفن هوشمند هر چقدر هم که امکانات و قابلیت های تحسین بر انگیزی داشته باشد؛ در نبود باتری پر ظرفیت و از همه مهمتر بهینه سازی های نرم افزاری، نمی تواند چنگی بدل بزند. از همین رو  افزون بر قابلیت و توانایی ها، دوام باتری به پارامتر غیر قابل چشم پوشی مبدل گشته و تقریباً هیچ کسی به آسانی از کنار آن نمی گذرد. همزمان سازندگان تلفن های هوشمند نیز می کوشند تا با تعبیه باتری های بزرگتر و پر ظرفیت تر در کنار بهینه سازی های نرم افزاری و استفاده از تراشه ها و نمایشگرهای کم مصرف تر، دوام باتری ها را بالا ببرند. با این حال ظرفیت اسمی باتری ها هیچ گاه نمی تواند دید درستی از دوام آن ارائه کند و باید در عمل دید که بهینه سازی های نرم افزاری و اجزای با بهره وری بالا از انرژی، دوام باتری را تا کجا پیش خواهند برد.

وب سایت مشهور phonearena باتری تمامی پرچمداران فصل جاری را بر اساس رویه های استاندارد خود، مورد آزمایش قرار داده است و متاسفانه مشخص شده که در این فصل، هیچ یک از پرچمداران بهبودی از نظر دوام باتری نسبت به نسل پیشین خود نداشته اند. در زیر؛ لیست ۱۰ اسمارت فون برتر فصل جاری آمده که بیشترین دوام باتری را در آزمون بنچمارکینگ داشته اند. برخی از آنها را می توان چندین روز شارژ نکرد و برخی دیگر را هم باید هر روز به شارژ زد. همزمان اسمارت فون ها بر سر شارژ سریعتر باتری نیز به رقابت می پردازند.

در نظر داشته باشید که بنچمارک باتری با متوسط دوام باتری که توسط وبسایت GSMArena ارائه می شود فرق دارد. بنچمارک باتری را می توان به فشردن پدال گاز خودرو تا اتمام سوخت داخل باک و سنجش مدت زمان آن، تشبیه کرد.

بدون هرگونه توضیح اضافی، برندگان ما مشخص هستند:

منبع : phonearena

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.