۰

لپ تاپ Aspire R7 ایسر : نمایشی ویژه از تغییر شکل نوت بوک ها

بازدید 1111

طراحی Aspire R7 یکی از بهترین طراحی های نمونه محصولات کمپانی ایسر محسوب می شود که از سبک کامپیوترهای طراحی شده ی با صفحه ی لمسی، به طراحی کامپیوترهایی ویژه برای استفاده ی لمسی حرکت داده شده است. لولا، همان چیزیست که یک نوت بوک بهینه سازی شده با قابلیت لمسی را تعریف می کند و با این که ایسر کمی دیر به این بخش از طراحی لولا وارد شده، ولی نمایشی فوق العاده را ارائه کرده است.در گذشته، بر روی نقش تبلت-لپ تاپ های هیبردی – به صورت تغییر شکل پذیر و جداشدنی – در تمایز اجرایی دستگاه های ویندوز ۸ معطوف شده ایم و تاکنون کم و بیش سهم پشتیبانی هر دو نوع را در دیده ایم. از نمونه های جداشدنی، Envy x2 کمپانی HP و ASUS Transformer الهام گرفته از VivoTab ایسوس و تبلت Surface مایکروسافت را می توان نام برد. (XPS 10 تنها با ویندوز RT در دسترس می باشد.)

Acer-Aspire_R7-571_HeroShot-03

برخی از این محصولات شامل مشخصه های جذابی می باشند؛ همچون صفحه کلید فوق العاده نازک مایکروسافت و یا باتری ثانویه برای شارژ کامپیوتر در حالی که به داک متصل است. با این حال، شرکت ها برای به نمایش گذاشتن تطبیق پذیری طراحی های خود، به وسیله ی سیستم های تغییر شکل پذیر می توانند نتیجه غنی تری برای تمایز با تولید کنندگان مختلف – در این مورد لنوو – یا مکانیزم های متنوع پذیرش خطوط تولید مختلف داشته باشند. در همه ی محصولات تغییرشکل پذیر به جز یک مورد، این کار با یک طراحی متمایز و ویژه ی ” لولا ” گره خورده است. (ASUS TAICHI قادر است بسیاری از تطبیق پذیری های مشابه را با توجه به حالت های نمایشگر رو به جلو و رو عقب خود ارائه دهد.)

مدل نوع لولا حالت ها جایگزینی ها
ASUS TAICHI متعارف، پشتیبانی از نمایشگرهای دوگانه تاشوی باز، تاشوی بسته شده (نه کامل)، نمایش، تبلت نمایشگر بیرونی همیشه روباز
Acer Aspire R7 لولای متصل شده ی “Ezel” در مرکز پشت نمایشگر تاشوی باز، تاشوی بسته شده، پلتفرم برآمده، نمایش، تبلت (تقریبا مسطح) تاچ پد در بالای کیبورد یا غیر قابل دسترس در حالت تاشوی باز، حالت تبلت نامسطح
Dell XPS 12 نمایشگر از پهلوها به لولا متصل شده تاشوی باز، تاشوی بسته شده، نمایش، تبلت نامعلوم
Lenovo IdeaPad Yoga نمایشگر چرخشی ۳۶۰ درجه تاشوی باز، تاشوی بسته شده، نمایش، تبلت کیبورد روباز در حالت تبلت
Lenovo ThinkPad Twist لولای چرخشی و برعکس شونده در پایه ی نمایشگر تاشوی باز، تاشوی بسته شده، نمایش، تبلت نامعلوم
Sony Duo لغزنده تاشوی باز، تبلت صفحه نمایش همیشه روباز، بدون حالت نمایش.

تصاویر لپ تاپ های نامبرده در جدول را می توانید به ترتیب از سمت راست مشاهده نمایید:

Asus-Taichi-31-Ultrabook

 

Dell-Silia-JPEG-file-copy5Lenovo-Ideapad-yoga-11-images

 

 

 

Lenovo-thinkpad-Twist

با بیان “حالت”های یک سیستم تغییرشکل پذیر، دیگر نیازی به گفتن یک شرح کامل نخواهد بود. با این حال، آنچه که به سرعت پیش می آید، طرز عملکرد این حالت ها می باشد. تمامی این مکانیسم های مختلف هوشمندانه، با اندکی تنظیمات کاربردی مشابه به هم نتیجه می شوند — همگی حالت های تبلت و تاشوی رایج را پشتیبان می کنند و بیشترین پشتیبانی از حالت نمایش می باشد که در آن، نمایشگر بدون صفحه کلید در مقابل خودش ظاهر می شود. ترفندی کوچک که برای ipad ها و بسیاری از تبلت های آندرویدی، بدون استفاده از لوازم جانبی مانند کاور هوشمند محبوب اپل برای iPad، امکان پذیر نخواهد بود.

acer_aspire_r7_1

طرح لولای اولترابوک Aspire R7 کمپانی ایسر، افتخار آمیز است و به اندازه کافی برای پشتیبانی از نمایشگر به موازات صفحه کلید، قوی و مستحکم می باشد – این طراحی، یک سناریوی کاربردی معمولی نیست. با این حال، می توانید ببینید که چگونه همکاری آسان را بین دو نفر یا تعداد بیشتری از همکاران ایستاده در نزدیکی لپ تاپ ممکن می سازد.

لپ تاپ R7، دارای تعدادی جایگزینی است و در حالت تبلت، بر خلاف بسیاری از رقبای خود، نمایشگر در برابر صفحه کلید، به طور کاملا مسطح قرار نمی گیرد.

موضوع بحث برانگیز برای ایسر، تاچ پد لپ تاپش می باشد که در بالای صفحه کلید R7، برای صفحه نمایش نزدیک تر به صفحه کلید قرار گرفته است، شیوه ای که در Surface یا iPad با استفاده از کاور صفحه کلید و مواردی همچون صفحه کلیدهای Logitech و Zagg وجود دارد.

Aspire-R7_standing

با این که پوشانده شدن تاچ پد توسط نمایشگر لمسی، همانند یک حالت جایگزینی عاقلانه به نظر نمی رسد، (حتی صفحه کلید Surface نیز دارای تاچ پد می باشد) ولی می توان تا حدی از راه حل تاچ پد بلوتوث یا راه حل های دیگر، برای رفع این نقص استفاده کرد. در حال حاضر، کسانی که مایل به استفاده از تاچ پد لپ تاپ خود می باشند، مجبور به قراردادن نمایشگر در فاصله ای بسیار دور از صفحه کلید هستند.

با توجه به مکانیسم انعطاف پذیر لولا، جای تعجب و شگفتی است که لپ تاپ، چگونه به خوبی مانع از چرخیدن لولا در طی روز می شود. این یک انتخاب محبوب از میان تبلت-لپ تاپ های سال های گذشته است که زیر ساختی از تاشو، تبلت و حالت نمایش را پوشش می دهد، در حالی که در زمان بسته بودن لپ تاپ و بدون آشکار سازی صفحه کلید مانند طراحی Yoga، اجازه حفاظت از نمایشگر را می دهد.

384421-acer-aspire-r7

منبع : engadget

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.