۰

روبات های شرکت Rethink Robotics به عنوان همکار انسان ها

بازدید 1500

سیستم تعیین موقعیت ربات اجازه می دهد تا ربات باکستر در یک محیط ترکیبی انسان-روبات کار کند! تمام حرف های امروز ما در مورد ربات هایی است که می خواهند در کارها در صنایع با انسان ها همکار شوند و البته بسیار بهتر از انسان ها این کار را بر دوش بگیرند.

روبات های همکار انسان

انقلاب روباتیک اغلب بجای پیدا کردن روش های کار روبات در کنار انسان بیشتر در مورد جایگزینی کارگران انسانی شکل گرفته است. کار کردن روبات در کنار انسان به این معناست که روبات به اندازه ای انعطاف پذیر باشد که بتواند مانند انسان وظایفی را انجام دهد، و همچنین به همان اندازه قادر به کار با وجود تمام تکان ها و ضرباتی که انسان در ضمن کار خود ایجاد می کند، باشد. البته ربات ها باید دارای ویژگی هایی هم باشند که آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

روبات های همکار انسان

شاید ربات ها به هر دلیلی، بهتر از انسان ها در محیط های صنعتی کار کنند اما ممکن است محدودیت های خاص خود را داشته باشند و آسیب پذیری خاص خود داشته باشند که البته همه این موارد باید در نظر گرفته شود! سیستم جدید موقعیت یابی ربات اجازه می دهد که روبات باکستر در کارخانه کار کند بدون اینکه به کف زمین پیچ شده باشد، این کار از طریق تنظیم خود روبات به محض دریافت ضربه های تصادفی صورت می گیرد.

روبات های همکار انسان

روبات‌ها عاشق دستور هستند. آنها هنگامی که محیطشان قابل پیش بینی است بهتر کار می‌کنند. همچنین هنگامی که به عنوان ربات تولید ظاهر می شوند، بهتر کار می کنند، و زمانی که پیچ شده باشند و توسط قفسی احاطه شده باشند، بدون نگرانی نسبت به اطراف ایمن تر هستند. بیش از نیم قرن ازروبات ها استفاده شده است، اما بسیاری از فشارهای وارد بر ربات ها را توسط دور کردن آنها از کارگران انسانی و گیر نگه داشتن آن‌ها در جایی مثل نوعی ماشین تراش فوق سنگین، خنثی می کنند. سیستم موقعیت یابی شرکت Rethink Robotics با هدف ترکیب روبات ها و انسان‌ها اقدام به افزایش انعطاف پذیری ربات ها، و فراهم کردن امکان تغییر وظیفه آ‌ن‌ها از کاری به کار دیگر، و افزایش مقاومت و کنترل دربرابر ضربه‌های ناگهانی و تنه زدن کرده است.

روبات های همکار انسان

سیستم تعیین موقعیت ربات بخشی از ارتقاء نرم افزارIntera 3.1شرکت Rethink Robotics است و برای کار با ربات باکستر با هدف جامع طراحی شده است. این سیستم یک ربات صنعتی ارزان قیمت است که قادر به یادگیری وظایف جدیدی است که توسط یک اپراتور انسان بدون نیاز به برنامه نویسی و یا کنترل خاص هدایت می شود. همچنین دارای سنسورهای متعدد و سیستم های ایمنی است که به آن اجازه می دهد در اطراف انسان کار کند.

baxter-industrial-robot-0

هدفسیستم تعیین موقعیت ربات این است که قابلیت تحرک روبات های صنعتی را در زمینه آسان سازی تغییر وظیفه آنها از یک کار به کار دیگری بدون نیاز به داشتن خط کامل ابزار مجدد بیشتر کنند. با استفاده از توانایی یادگیری باکستر، این روبات می تواند از یک کار جدا شده و به ایستگاه دیگر نقل مکان یابد، و همچنین چگونگی انجام کار جدید خود را یاد بگیرد.

روبات های همکار انسان

سیستم موقعیت یابی ربات همراه با مجموعه ای از نشانگرها به نام “نشانه‌های اختصاصی” می‌آید. این کارت‌های کد گزاری شده، به ربات می گویند که در ارتباط با ایستگاه کار خود در کجا باید قرار بگیرد.نشانه‌های اختصاصی به باکستر اجازه استفاده از سیستم بصری خود برای پیدا کردن جایی که تصور می شود آن‌جا باشد را می‌دهند.اگر روبات ضربات و یا حرکت‌های دیگری را دریافت کند، سیستم موقعیت یابی به ربات اجازه می دهد تا با تنظیم حرکات خود، تغییر موقعیت را محاسبه کند. علاوه بر این، سیستم برای اپراتورها این تسهیل را به وجود می‌آورد تا اگر باکستر به مکانی بیش از حد دور تر منتقل شد، به سرعت آن را به موقعیت خود برگردانند، و یا آن را با در نظر گرفتن ۲۰ نشانه در ایستگاه های متعدد راه اندازی کنند.

روبات های همکار انسان

به گفته اسکات اکرت، مدیر عامل شرکت Rethink Robotics، “روبات‌های تولیدی همیشه در قفس محبوس شده اند، نه تنها برای محافظت کارگران اطراف آنها از آسیب، بلکه برای حفاظت از محیط‌های آن‌ها که به طور دقیق پیکربندی شده اند، از اختلالاتی که ممکن است توسط همان کارگران بوجود آیند.

روبات های همکار انسان

ما به کمک باکستر، این ربات های تولیدی را از قفس خود بیرون آوریدم و آن را به اندازه کافی به منظور کار در کنار انسان ایمن ساخته‌ایم. و در حال حاضر، برای ربات این امکان را فراهم کرده ایم تا بتواند در شرایط دنیای واقعی نیز به طور موثر ، با تغییرات روزمره ای که انسان به طور طبیعی تولید می کنندانطباق پیدا کند.”

روبات های همکار انسان

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.