۰

اینترنت نامحدود حجمی به استارلینک رسید و راه اندازی سرویس Swarm

بازدید 1486

به نظر می‌آید استارلینک هم سیاست مصرف منصفانه را برای سرویس اینترنت ما‌هواره‌ای خود در نظر گرفته است. این شرکت با ارسال ایمیلی به مشتریان خود اعلام کرده که از ماه دسامبر (آذر) سیاست محدودیت مصرف دیتا یک ترابایت در ماه را برای کاربران خود در آمریکا و کانادا اعمال می‌کند.این در حالی است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از زمان راه‌اندازی محدودیت حجمی برای کاربران درنظر نگرفته بود. بر اساس آنچه به تازگی اعلام شده اسپیس ایکس از ماه دسامبر محدودیت مصرف دیتا ۱ ترابایت در ماه را برای کاربران اعمال می‌کند.البته اگر ترافیک اینترنت کاربران بیشتر از یک ترابایت شود، اینترنت قطع نخواهد شد اما سرعت آن کاهش می‌یابد. با این اوصاف می‌توان گفت سیاست مصرف منصفانه نیز برای کاربران استارلینک اعمال خواهد شد.به نظر می‌آید این محدودیت حجم در ساعات خاصی اعمال می‌شود. استارلینک با ارسال یک ایمیل برای کاربران خود در آمریکا و کانادا از اعمال سیاست مصرف منصفانه خبر داده است.

اعمال سیاست مصرف منصفانه در ساعات خاصی از شبانه‌روز

بر اساس اعلام استارلینک زمانی که مصرف دیتای کاربران از یک ترابایت فراتر برود، سرعت آنها در روزهای باقی‌مانده ماه محدود خواهد شد. البته اسپیس ایکس تاکید کرده که محدودیت یک ترابایت مصرف دیتا برای ساعت‌های ۱۱ شب تا ۷ صبح به وقت محلی محسوب نشده و این محدودیت تنها برای ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در نظر گرفته شده است.همچنین اسپیس ایکس قابلیتی را برای کاربران درنظر گرفته که توسط آن می‌توانند از طریق پنل میزان مصرف خود را مشاهده کنند. البته کاربران پس از محدود شدن سرعت اینترنت می‌توانند حجم اضافه بخرند. هزینه هر گیگابایت حجم اضافه هم معادل ۲۵ سنت در نظر گرفته شده است.لازم به ذکر است این محدودیت تنها برای کاربران خانگی درنظر گرفته شده که بر اساس اعلام اسپیس ایکس، کمتر از ۱۰ درصد مصرف‌کنندگان خانگی را شامل می‌شود. اعمال این محدودیت‌ها در پی با افزایش تعداد کاربران استارلینک در کشورهای مختلف صورت گرفته تا کیفیت این سرویس کاهش نیابد.

البته این شرکت ترمینال‌های جدیدی طراحی کرده که با نصب بر روی هواپیماها امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم می‌آورد. استارلینک اعلام کرده که گیرنده مخصوص سرویس اینترنت Starlink Aviation تفاوت‌هایی با ترمینال‌های معمولی دارد و Aero Terminal نامیده می‌شود.به‌لطف این گیرنده، هواپیماها می‌توانند به اینترنت با سرعت ۳۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه دسترسی پیدا کنند. به گفته‌ اسپیس ایکس، این اینترنت برای تماس ویدیویی و بازی آنلاین و سایر فعالیت‌هایی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند مناسب است.پیش از این هواپیماها از سیستم‌های مخصوصی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کردندکه سرعت آنها به حداکثر ۱۰ مگابیت‌ بر ثانیه می‌رسید. همچنین امکان استفاده از سرویس‌های یادشده فقط در زمان پرواز هواپیما بر روی خشکی میسر است.این در حالی است که اسپیس ایکس می‌گوید سرویس اینترنت Starlink Aviation در تمامی شرایط فعال خواهد بود و میزان تأخیر سرویس در حد ۲۰ میلی‌ثانیه است.اسپیس ایکس همچنین می‌گوید Starlink Aviation پوشش‌دهی جهانی خواهد داشت و در اواسط سال آینده‌ میلادی ارائه‌ سرویس Starlink Aviation را به هواپیماها شروع می‌کند.

اسپیس ایکس سرویس Swarm را با هزینه ماهانه ۵ دلار برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء راه‌اندازی کرد

اسپیس ایکس به طور رسمی سرویس Swarm را راه‌اندازی کرده که اینترنت ماهواره‌ای جهانی را با هزینه‌ای کم برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (loT) فراهم می‌کند. این سرویس با هزینه ۵ دلار در ماه به مشتریان ارائه می‌شود و برای استفاده از آن باید تجهیزات خاصی تهیه کرد.سال گذشته، اسپیس ایکس استارتاپ داده‌های ماهواره‌ای Swarm مستقر در مانتین ویو، کالیفرنیا را خریداری کرد که اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند. از سال گذشته تاکنون، این استارتاپ که ارزش آن در اوایل سال ۲۰۱۹ به ۸۵ میلیون دلار رسیده بود، ۱۲۰ ماهواره خود را وارد مدار کرده است.حالا همانطور که «مایکل شیتز» از CNBC اشاره می‌کند، اسپیس اکنون تبلیغ اتصال اینترنت اشیاء ماهواره‌ای سرویس Swarm را در وب‌سایت استارلینک با قیمت ماهانه ۵ دلار آغاز کرده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.