۰

فرانسه می‌خواهد در پنج سال آینده، هزار کیلومتر جاده خورشیدی نصب کند

بازدید 879

در سال ۲۰۱۴، هلند برای نخستین بار یک جاده مخصوص دوچرخه‌سواری که در سطح آن پنل‌های تولید برق از انرژی خورشید، نصب شده بود، ایجاد کرد. بازدهی این جاده بسیار کوتاه که تنها ۷۰ متر طول داشت، از آنچه نخست پنداشته می‌شد، بهتر بود، طوری که این جاده خورشیدی در عرض شش ماه، انرژی لازم برای تأمین برق یک سال یک خانه معمول را تأمین کرد.

اما مدتی است که دولت فرانسه تصمیم گرفته است، این تجربه موفق را در ابعاد بسیار گسترده‌ انجام بدهد و به این منطور می‌خواهد هزار کیلومتر از جاده‌های این کشور را در عرض پنج سال آینده با پنل‌های خورشیدی بپوشاند.

 2016-02-08_17-44-59

این خبر را وزیر انرژی و محیط زیست فرانسه در طی یک کنفرانس خبری اعلام کرده است. آزمایش‌های این پروژه، در فصل بهار آینده صورت خواهد کرد. انتظار می‌رود که هر یک کیلومتر از این جاده، بتواند انرژی لازم برای روشنایی خیابان‌های یک شهر پنج هزار نفری را تأمین کند.

به عبارت دیگر، وقتی این پروژه تکمیل شد، خواهد توانست که انرژی مورد نیاز ۵ میلیون شهروند فرانسوی یعنی حدود ۸ درصد جمعیت فرانسه را تأمین کند.

اما مزیت پروژه فرانسه، نسبت به طرح‌های مشابه این است که در این شیوه خاص، نیازی به برداشتن ساختارهای عمقی جاده نیست و سلول‌های خورشیدی در یک فیلم نازک از سیلیکون پلی کریستالین، قرار داده می‌شوند و در سطح پیاده‌روها قرار داده می‌شوند.

سطح سلول‌ها هم با رزین پوشانیده می‌شوند، تا ضدآب شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.