۰

توقف نمایش تبلیغات توییتر و فیسبوک در روسیه و اکراین

بازدید 3682

توییتر به‌صورت موقت نمایش تبلیغات را در اوکراین و روسیه متوقف کرده است. این اقدام یکی از چندین قدمی است که این شبکه اجتماعی برداشته تا دسترسی به اطلاعات مهم را آسان‌تر کند و از ریسک مربوط به نشر اطلاعات نادرست در خصوص حمله روسیه به اوکراین در پلتفرم خود بکاهداکانت Twitter Safety در رشته توییت جدیدی که در این باره نوشت: «ما به شکل موقت نمایش تبلیغات را در اوکراین و روسیه متوقف کردیم تا مطمئن شویم که اطلاعات مهم برای حفظ ایمنی راحت‌تر در معرض دید قرار می‌گیرد و تبلیغات مانع مشاهده آن‌ها نمی‌شود.» این شرکت همچنین اعلام کرده که فعلا نمایش پست‌های پیشنهادی را متوقف می‌کند تا افراد از کاربرانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، مطالب نامربوط نبینند.

توییتر هنوز مشخص نکرده که این تغییرات تا چند وقت پابرجا خواهند بود، اما مدعی شده که همه این اقدامات بخشی از واکنش این شرکت نسبت به بحران حمله روسیه به اوکراین است. این پلتفرم نمی‌خواهد اجازه دهد که اطلاعات گمراه‌کننده و نادرست امنیت کاربران را به خطر بیندازد.توییتر می‌گوید اطلاعات مهم درباره رخدادهای اوکراین توسط تیم دبیران خبری این شبکه اجتماعی گردآوری می‌شود و به‌صورت یکجا در بخش‌های Moments و Events به نمایش در می‌آید. محققان پیش‌تر هشدار داده بودند که اطلاعات نادرست درباره شرایط اوکراین می‌تواند پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را با بحران روبرو کند.

توییتر امنیت حساب‌های مهم را زیر نظر می‌گیرد

این شرکت همچنین اعلام کرده که از اکانت شخصیت‌های مهم در برابر حملات سایبری احتمالی محافظت خواهد کرد: «ما به‌صورت فعالانه در حال نظارت بر اکانت‌های آسیب‌پذیر افراد برجسته از جمله خبرنگاران، فعالان مدنی و مقامات و سازمان‌های دولتی هستیم تا از هر گونه تلاش برای کنترل حساب‌ها و دستکاری اطلاعات جلوگیری کنیم.»توییتر همچنین اعلام کرده که کارزاری را برای دریافت کمک‌های مالی برگزار کرده و از عواید آن برای کمک مستقیم به پناهجویان اوکراینی استفاده خواهد کرد.متا، مالک شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد روی پلتفرم خود در هر نقطه‌ای از جهان منع می‌کند.«ناتانیل گلیچر»، رئیس واحد سیاست امنیتی فیسبوک در توییتر خود ضمن اعلام این تصمیم نوشت:

«ما همچنین به استفاده از برچسب برای دیگر رسانه‌های دولتی روسیه ادامه خواهیم داد. این تغییرات هم اکنون آغاز شده‌اند و تا آخر هفته ادامه خواهند داشت.»

روسیه یک روز پس از حمله نظامی به اوکراین و به عنوان آخرین اقدام خود علیه غول شبکه‌های اجتماعی آمریکا، فیسبوک را به سانسور رسانه‌های روسی متهم کرد و اعلام کرد که دسترسی این کشور به این پلتفرم را محدود می‌کند.از سویی دیگر، رگولاتور دولتی ارتباطات روسیه اعلام کرد فیسبوک خواسته آن‌ها برای رفع محدودیت‌های چهار رسانه روسی را نادیده گرفته است. «نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود در این مورد نوشت:

«روز گذشته، مقامات روسیه به ما دستور دادند تا بررسی مستقل و برچسب‌گذاری محتوای ارسال شده به فیسبوک توسط چهار سازمان رسانه‌ای دولتی این کشور را متوقف کنیم. ما با این درخواست موافقت نکردیم، بنابراین آن‌ها اعلام کرده‌اند که استفاده از خدمات ما را محدود خواهند کرد.»

متا که مدت‌ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست خود تحت فشار بوده است، با شرکت‌های راستی‌آزمایی خارجی مانند رویترز همکاری‌هایی داشته تا برخی محتوای آن از نظر صحت ارزیابی شوند.

این شرکت توضیح می‌دهد زمانی که محتوا به عنوان نادرست رتبه‌بندی شود، توسط افراد بسیار کمتری دیده خواهد شد. یکی از سخنگویان متا به اینسایدر توضیح می‌دهد:

«ما همچنین با اضافه کردن برچسب‌های هشدار روی محتوای نادرست و اعمال آن‌ها روی ناشران رسانه‌ای تحت کنترل دولت، اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهیم کرد تا بهتر تصمیم بگیرند چه چیزی را بخوانند، به چه چیزی اعتماد کنند و چه چیزی را به اشتراک بگذارند.»

حمله نظامی روسیه به اوکراین در کنار تحریم‌های غرب علیه این کشور، منجر به توقف فروش تراشه به روسیه از سوی سازندگان چیپ شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.