۰

سرویس Verizon Vehicle با هدف بالا بردن قابلیت ایمنی و هدایتی وسایل نقیله

بازدید 1077

چه طرفدار خودروهای جنرال موتورز باشید یا نه، سرویس دستیار جاده‌ای OnStar این کمپانی قطعا می‌تواند بسیار مفید باشد. مشتریان امریکایی که دارای خودروهای کمپانی‌های دیگر می‌باشند، به زودی قادر به استفاده از مزایای تنظیمات مشابه با سیستم جنرال موتورز خواهند بود که در قالب Verizon Vehicle معرفی شده است.

8523

دو سخت‌افزار اصلی در Verizon Vehicle وجود دارد. یک OBD، وسیله‌ی تشخیص عیوب آنبرد که به پورت تشخیص عیب خودرو متصل است، و یک اسپیکر بلوتوث (تصویر اصلی) که قابل سازگاری با اسمارت‌فون راننده می‌باشد.

واحد OBD، کدهای تولید شده توسط سیستم تشخیص عیوب خودرو را خوانده و آنها را به کاربر به شکل متون ساده و قابل فهم یا به شکل نوتفیکیشن‌هایی بر روی اسمارت‌فون‌ آنها انتقال خواهد داد. این بدان معناست که کاربران به جای دریافت علامت هشدار خرابی موتور بر روی داشبورد خودروشان، یک آلارم مبنی بر نوع و شدت خرابی را دریافت خواهند کرد. آلارم‌های نگهداری مانند یادآوری نیاز به تعویض روغن، هم در این سیستم وجود دارند و با استفاده از یک برنامه‌ی رایگان قابل تنظیم هستند.

verizon-vehicle-4

اگر خرابی خودرو به حدی باشد که رانندگان را در جاده با مشکل مواجه کند، آنها می‌توانند با استفاده از این سیستم به احضار یک خودروی امداد پرداخته، به طوری که خودروهای امدادی هم با استفاده از واحد GPS موجود در سیستم Verizon Vehicle می‌توانند مکان خودروی از کار افتاده را پیدا کنند.

کلید موجود بر روی اسپیکر این دستگاه به کاربران اجازه‌ی اتصال به مراکز معتبر و دریافت راهنمایی و کمک می‌نماید. یک کلید SOS هم بر روی آن وجود دارد که رانندگان را به سرعت به مرکز مراقبت‌های اعضای Verizon Vehicle وصل می‌کند، تا در صورت شرایط اضطراری مانند تصادف، سریعا به آن رسیدگی شود. همانند OnStar، نمایندگان این مرکز همچنین در صورت دریافت نشانه‌هایی از تجهیزات الکترونیکی خودرو مبنی بر رخ دادن تصادف، سعی در برقراری تماس با راننده را می‌کنند. در صورت عدم پاسخدهی راننده، مسئولان شرایط اضطراری به یافتن مکان وی و ارسال نیرو به آنجا می‌پردازند.

از دیگر ویژگی‌های این سرویس، باید به قابلیت‌‌هایی جهت هدایت و راهنمای کاربران به سمت خودروهایشان و کمک به پلیس‌ها برای یافتن خودروهای دزدیده شده اشاره داشت.

Verizon Vehicle قابل سازگاری با هر گونه‌ی خودروی ساخته و فروخته شده در ایالات متحده از سال ۱۹۹۶ تاکنون است. این سرویس ماهانه ۱۵ دلار برای کاربران هزینه خواهد داشت و قرار است از فصل بهار در کشور امریکا راه‌اندازی شود.

منبع : gizmag

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.