۰

بررسی بازی Sniper Elite III

بازدید 1601

بازی های اسنایپر الایت هر چند عمر طولانی ندارند اما توانسته اند به خوبی کاربران را راضی کنند. اخیرا نسخه ای از این بازی منتشر شد که فضای ذهنی گیمر ها را به طور کلی تغییر داد اما این بار نسخه ای جدید از این بازی توسط شرکت خوش نام Rebelion منتشر شده که کمی فضای بازی را نسبت به نمونه های قبلی تغییر داده اما به نظر می رسد همچنان هیجان انگیز باشد.

 Sniper Elite III

داستان کلی این بازی، در مورد ارتش نازی ها و هیتلر و جنگ های بینابین این گروه هاست.داستان های قبلی این رسته از بازی، در فضایی مدرن و شهری رخ داده اما سازنده داستان این بار به کویری بی آب روی آورده که تنها چندین خار و خاشاک زیبنده ی محیط اند.

سازنده: Rebelion Game
ناشر : ۵۰۵ Games

پلتفرم ها : Xbox360,XboxOne,PS4,PS3,PC

سبک: تاکتیکال شوتر
مود ها: سینگل، مولتی پلیر

 Sniper Elite III

در صحرای آفریقا
صحرای آفریقا محل برگزاری این داستان هیجان انگیز است. در این صحرا با ماشین های آف رود و کوه ها و صخره هایی روبرو هستیم که باید همه این موانع را رد کنیم. قهرمان و آکتور اصلی فردی است که به این محل فرستاده شده تا بتواند سربازان نازی و ایتالیایی را از این محل بیرون کند. البته در پس این داستان، علتی وجود دارد که به طور خاموش نادیده گرفته شده است. این داستان علیه نازی ها ساخته شده است اما به ظاهر برای گیمر ها اصلا مهم نیست.

در این بازی شما فقط باید بکشید و بکشید و بکشید و غیر از این فعالیت خاصی در نظر گرفته نشده است. مثلا در بازی های اینچنینی عموما خیانت به هم نوعان، مخفی کاری و رمز و … وجود دارد که بازی را از یک حالت یکنواخت خارج می کند اما این بازی فقط کشتار است و کار خاصی بر گیمر تحمیل نمی کند.

بازی هایی که در مورد جنگ های جهانی ساخته شده اند هر کدام به ارزشی یا ضد ارزشی جهانی پرداخته اند اما داستان همه آن ها با هم فرق دارد.

 Sniper Elite III

هر چند در این بازی شما وظیفه تان فقط تیراندازی است اما خوشبختانه تعدادی اسلحه متفاوت در اختیار شماست که کمی به هیجان بازی کمک کرده است. این اسلحه ها هر کدام در مراحلی بکار شما می آید. علاوه بر این بازی دارای یک عامل سوم شخص است که شما باید روی وی کنترل داشته باشید.

در خلال بازی گاهی نیروهایی پیدا می کنید که می توانید با آن کمی به تنوع بازی کمک کنید. مثلا در هنگام جنگ با زدن دکمه Y به راحتی یکی از سربازان دشمن را بدون تیراندازی از پا در آورید.
در مورد اسلحه ها دو نکته گفتنی است. اول اینکه شما تمام اسلحه ها را در اول بازی تا آخر در اختیار دارید اما تعداد این اسلحه ها محدود است. نکته دوم این است که اسلحه دشمنان با اسلحه شما فرق دارد.

درجه های سختی در این بازی قابل تنظیم است. هیجان انگیز ترین بخش سخت ترین بخش آن است. بسیاری از افراد مستقیم به این مرحله می روند تا از یک بازی یکنواخت به دور باشند.

 Sniper Elite III

اگر از نسخه کنسولی استفاده می کنید، ویبره هم ویژگی جدید آن است که بازی را برای شما هدایت می کند. ویبره ها برای میزان ضربان قلب در نسخه های آسانتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این بازی باید از نقشه استفاده کنید تا ادوات جنگی را بیابید و اگر هم زخمی شدید به راحتی به وسیله ی چسب زخم خود را مداوا کنید.
بین بازیکن های این بازی نیروی جاذبه و دافعه ای نیز وجود دارد که موجب می شود تیرها درست به هدف برخورد نکند بنابراین باید محل هدف گیری را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

در این بازی برای اینکه هدف به خوبی دیده نشود از گردو غبار های انفجار استفاده شده که باید با آن به درستی برخورد کنید

در این بازی کاراکتر ها به خوبی بکار گرفته شده اند. بازی از گرافیک خوبی برخوردار است اما متاسفانه تخریب کاری در این بازی بسیار کم دیده می شود و فقط در ماموریت ها این کا صورت می گیرد. علف ها و گیاهان خشک، جعبه مهماتو انواع اسلحه ها و درختان نخل بزرگ و … همه از بخش های ویژه ای هستند که در بازی بکار گرفته شده اند

از نظر صدا گذاری هم به خوبی کار صورت گرفته است. شما به راحتی می توانید موسیقی را در بخش های مختلف گوش کنید هر چند تنوع موسیقی در آن کم است. از سمتی آکتور اصلی گاهی شروع به صحبت می کند که این صدا هم کاملا درست صداگذاری شده است. تنها مشکل این است که صدا و موسیقی تنوع زیادی ندارد اما همین صدای یکنواخت ما را به یاد جنگ جهانی می اندازد که هرگز آن را درک نکرده ایم!

 Sniper Elite III

نکات مثبت: گرافیک خوب، صداگذاری قابل تحسین، داشتن تنوع در اسلحه ها، گیم پلی سخت و دشوار ( در آخرین درجه ی سختی!)

نکات منفی: نداشتن نحیط های متنوع، مراحل تکراری، داستان کوتاه و روند بد در داستان

داستان: ۶/۱۰
گیم پلی : ۵/۱۰
گرافیک : ۷/۱۰
موسیقی و صدا گذاری : ۹/۱۰
نمره ی کل: ۷/۱۰

اگر این بازی را تجربه کرده اید، از چیزهایی که آموخته اید به ما و دیگر بازیکن ها بگویید و از تجربیات دیگران نیز کمک بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.