۰

ایجاد ساختارهای ضد جاذبه توسط چاپگر ۳D Mataerial

بازدید 889

در اوایل سال جاری، قدم هایی در جهان طراحی های سه بعدی برداشته شد که از جمله آن، ۳Doodler را می توان نام برد که قلمی برای رسم اشیای سه بعدی با رشته های پلاستیکی بود، چیزی تقریبا شبیه به یک پرینتر سه بعدی. این وسیله، ابزار کوچک و جالبی بود، اما اگر کسی دستگاهی ایجاد کند که نتایج مشابه ای را ارائه دهد، با این تفاوت که اشیا را تا ۱۰ برابر بزرگتر بسازد، چه می شود؟ مشابه این دستگاه جالب توجه، پرینتر سه بعدی Mataerial است که از یک بازوی رباتیک و مواد که سریعا سخت می شوند استفاده می کند و می تواند ساختارهای جریان آزاد را تقریبا بر روی هر سطحی، حتی به صورت عمودی، شکل دهد.

773

بر خلاف اکثر پرینترهای های سه بعدی که لایه های نازک را در امتداد یک سطح افقی قرار می دهند، این نمونه ی Mataerial، ستون های ضخیم را به بیرون از هر محور مختصاتی روانه می کند. این دستگاه همچنین از پلیمرهای ترموست در محل پلاستیک معمولی گرم استفاده می کند که باعث می شود سازه تقریبا بلافاصله پس از خروج، سفت شود. طراحان روش ساخت این اختراع خود را که موفق به ثبتش نشده اند، “مدل سازی شی ضد جاذبه ” نامیده اند.

mataerial-3d-printer-3

 

mataerial-3d-printer-1

کاربران می توانند شکل های مختلف را در نرم افزار CAD طراحی کرده و سپس آنها را برای ایجاد مسیر حرکت برای بازو، به دستگاه بفرستند. رنگ مواد نیز می تواند در طول فرایند چاپ با تزریق رنگ به دستگاه در مُد CMYK تغییر داده شود.

ممکن است که به این دقت نباشد و محدود به طرح های مبتنی بر میله باشد، اما Mataerial، چند مزیت بیشتر از سایر چاپگرهای سه بعدی معمولی دارد. گذشته از توانایی ساخت بر روی سطوح عمودی، این بازوی رباتیک می تواند در هر جهتی در طول روند ساخت و ساز، برای ایجاد منحنی های طبیعی تر حرکت کند. همچنین محدود به ساخت اشیا در یک منطقه چاپ نیست، بنابراین می تواند ساختاری به بزرگی محدوده ی دسترسی خود ایجاد کند.

mataerial-3d-printer-2

طراحان، Petr Novikov و Saša Jokić از موسسه معماری پیشرفته کاتالونیا (IAAC)، بر روی این پروژه با Joris Laarman Studio همکاری کرده اند. Novikov پیش از این عضوی از تیم توسعه اسپری سنگ بوده است که سازه های ۳D را با استفاده از خاک و شن و ماسه طبیعی می ساختند.

تاکنون، سازندگان Mataerial، تنها برخی از طرح های مواج را با استفاده از دستگاه ساخته اند، اما آنها امیدوارند که در نهایت تعدادی طرح های معماری یا مبلمان قابل استفاده را در آینده با استفاده از این دستگاه تولید کنند. در حال حاضر، شما می توانید ویدیوی زیر را از روند مدل سازی شی ضد جاذبه Mataerial، در عمل ببینید. اما توجه داشته باشید که این ویدئو در سه برابر سرعت واقعی اجرا می شود.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.