۰

اپل بسیاری از قابلیت های پایش سلامتیApple Watch را حذف می کند

بازدید 1046

در حقیقت خبر شوکه کننده ای است. به نظر هم جالب نمی رسد، حتی تصورش کمی سخت است. اپل می خواهد بسیاری از قابلیت های پایش سلامتی ساعت هوشمند خود، یعنی Apple Watch را که در کنفرانس معرفی شد را در نسخه نهایی آن که به بازار ارایه می شود حذف کند. دلیل اما چیست؟ با نیوزآی تی همراه باشید

11828-5223-Screen-Shot-2015-02-13-at-103305-AM-l1

به گزارش وال استریت ژورنال اپل به دلیل حسگر های غیر قابل اعتماد می خواهد قابلیت های پایش سلامتی از جمله پایش ضربان قلب، فشار خون و میزان استرس را حذف کند. این موضوع باعث شده تا روند اپل از میانه توسعه نمونه نهایی تغییرات قابل توجهی به خود ببیند. اپل قصد داشت تا Apple Watch را یک ابزار قابل اتکا برای پایش سلامتی کاربران طراحی کند اما حسگرهایی که در حال حاضر و در بازار برای انجام این کار وجود دارند، نمی تواند انتظارات و استانداردهای اپل را ارضا کند.

11844-5235-150216-Watch_Heart-l

برای مثال اپل می خواهد این ساعت پشت مچ افرادی که دست ان ها موی زیادی دارد، یا افرادی که پوست خشک دارند هم به خوبی افراد عادی عمل کند اما گویا اینگونه نیست. وال استریت ژورنال می گوید ساعت اپل به مانند یک سیاه چاله است که ۴ سال وقت و هزینه را در خود مکیده تا به جایی برسد که اپل آن را رونمایی رسمی کند اما حالا که چیزی تا ارایه آن به بازار نمانده است شاهد تغییر موضع اپل هستیم، ساعت ما این قابلیت ها را نخواهد داشت! قابلیت هایی که در کنفرانس روی آن ها اتکا می شد. تنها قابلیت دیگری که برای این ساعت باقی می ماند حسگر شمارش گر قدم و یک حسگر ضربان قلب بسیار ساده تر از چیزی که اپل در نظر داشته است، می باشد.

applewatch-1

با این حال اپل معتقد است که میلیون ها عدد از این دستگاه را خواهد فروخت. این را می توان از میزان سفارش این شرکت به تامین کنندگاه قطعات آسیایی دریافت. اپل برای تعداد ۶ میلیون ساعت هوشمند خودش به این تولید کننده ها سفارش داده است که تنها نیمی از آن ها مربوط به مدل ارزان ساعت اپل است و حدود ۱/۳ آن یعنی ۲ میلیون عدد مربوط به مدل دارای بند استیل خواهد بود. برای مقایسه فروش تنها ۷۲۰ هزار عددی دستگاه های مبتنی به Android Wear را برای شما مثال می زنیم!

اپل معمولا در نسل اول گجت ها نوپای خود زیاد خوب عمل نمی کند. آیفون در اول مدل خود حتی ۳G نداشت و یا آیپد مینی با رزلوشن تصویری بعدی از محصولات اپل وارد شد. اما همه پس از مدتی بسیار خوب ظاهر شدند. شاید ساعت اپل هم اینگونه باشد! نظر شما چیست؟ آیا با نداشتن این قابلیت و قیمتی که می دانید، ارزش خرید دارد؟ آیا رقبا با امکانات بیشتر و قیمت کمتر موفق تر نخواهند بود؟

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.