۰

نکاتی مفید در خرید لپ تاپ

بازدید 1541

نکات مفید و قابل توجهی را برای شما دوستان در خصوص خرید لپ تاپ بیان میکنیم ، البته این نکات به صورت جامع و کلی بیان شده و هر کس با توجه به نیاز های خود میتواند از این مطلب استفاده کند یا استفاده نکند.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

در خرید لپ تاپ دو مورد را باید توجه کنید ، اول چیز هایی که برای شما اهمیت دارد و نیاز کاریتان را برطرف میسازد و دوم چیز هایی که نیاز ندارید که گاهی اوقات این موارد برای شما اصل قرار میگیرد.

چیز هایی که شما در خرید لپ تاپ به آن احتیاج دارید:

۱٫ طول عمر باتری:

خب این مورد درست است زیاد برای شما به چشم نمیاید ولی یکی از مهمترین موارد میباشد ، شما برای استفاده از یک لپ تاپ زمان مشخصی را ندارید ممکن است در بعضی مواقع از صبح تا شب پای لپ تاپ بنشینید یا بعضی موارد حتی یک ساعتم ننشینید ، برای این که در خرید لپ تاپ ضرر نکنید ما به شما توصیه میکنیم یک لپ‌ تاپ مجهز به نسل چهارم پردازنده‌های چند هسته‌ای اینتل موسوم به هسول را خریداری کنید ، شماره مدل این پردازنده ها در محدوده ۴۰۰۰ قرار دارد که شما با مشاهده شماره مدل آنها میتوانید این نوع پردازنده ها را شناسایی کنید.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۲٫ وزن و حجم کم :

امروزه به دلیل حجم بالای کتاب های درسی و جزوات برای دانشجویان حمل لپ تاپ نیز بسیار دشوار شده است ، افرادی که میخواهند لپ تاپ را برای دانشگاه و دوران دانشجویی خود خریداری کنند بهتر است لپ تاپی با وزن و حجم کم خریداری کنند ، بهترین راه نیز برای این افراد این است که از تبلت های با قابلیت اتصال کیبورد استفاده کنند البته با توجه به نیاز های هر کسی متفاوت است .

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۳٫ صفحه کلید مناسب :

صفحه کلید یک  ابزار بسیار مهم در خرید لپ تاپ است که باید خیلی دقت شود ، چون ممکن است یک لپ تاپ با صفحه کلید نامناسب یه مچ دستان و انگشتان شما آسیب جدی وارد کند ، در خرید لپ تاپ حتما به صفحه کلید آن نیز توجه کنید و آن را مورد آزمایش قرار دهید . البته لپ تاپ های جدید دارای صفحه کلید هایی میباشد که آسیب بسیار کمی به مچ دستان و انگشتان شما وارد میکند.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۴٫ صفحه نمایش بزرگ :

شاید در تصور شما صفحه نمایش کوچکتری برای لپ تاپ بهتر است اما اشتباه میکنید ، صفحه نمایش بزرگتر باعث میشود تا شما کارهای زیادی را به طور همزمان انجام داده و دچار مشکل نشوید ولی اگر صفحه نمایش لپ تاپ شما کوچک باشد برای شما آزار دهنده است ، پیشنهاد میشود از صفحه نمایش های ۱۴ اینچ یا بزرگتر استفاده شود.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۵٫ نرم افزار های امنیتی :

در بحث نرم افزار های امنیتی میتوان به دو گروه نرم افزاری اشاره کرد ، دسته اول نرم افزار هایی میباشند که کامپیوتر شما را از گزند ویروس و بد افزار ها در امان نگه میدارند مانند Avast ، نورتون، مک‌آفی، کسپرسکی و.. که پیشنهاد میکنیم حتما یکی از این نرم افزار ها را بر روی سیستم خود نصب کنید.

دسته دوم نرم افزار هایی میباشند که لپ تاپ شما را از گم یا دزدیده شدن حفظ میکند و از جمله بهترین آنها میتوان به GadgetTrak، Hidden و LoJack اشاره کرد ، حتما یکی از این نرم افزار ها را بر روی سیستم خود نصب کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

چیز هایی که شما در خرید لپ تاپ به آن احتیاج ندارید :

۱٫پردازنده های چهار هسته ای :

در ابتدا شاید بگویید چرا استفاده نکنیم ، بله حق با شماست هر کسی برای خود دلایلی دارد ولی اول فکر کنید بعد انجام دهید ، پردازنده چهار هسته ای مخصوص افرادی است که اموری مانند ویرایش صدا و فیلم و کار های گرافیکی انجام میدهند و برای کسانی که لپ تاپ را برای نگارش و وب گردی و کار های کوچک نیاز دارند زیاد مناسب نیست . برای این افراد پردازنده دو هسته ای کافی است و بسیار مناسب است چون کار آنها را راه می اندازد.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۲٫ کارت گرافیک مجزا :

افرادی که لپ تاپ را برای کارهای دانشجویی نیاز دارند به کارت گرافیک مجزا هیچ احتیاجی ندارند و جز دردسر برای شما هیچ چیزی به دنبال ندارد ، ولی افرادی که به فکر بازی با لپ تاپ خود هستند این کارت گرافیک ها بسیار مناسب هستند .

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۳٫ درایو حالت جامد : SSD

این درایور ها بسیار مناسب هستند ولی ضروری نیستند در عین حال قیمت بسیاری نیز دارند ، خرید SSD مجزا پیشنهاد نمیشود چون ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های مجهز به حافظه SSD، تنها ۱۲۸ گیگبایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند .

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

۴٫ صفحه نمایش لمسی :

این مورد هم برای یک فردی که لپ تاپ را برای درس و دوران دانشجویی انتخاب کرده ضروری نیست و بهتر است از همان موس و کیبورد استفاده کند.

نکات مفید در خرید لپ تاپ | www.techtoday.ir

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.