۰

تشکیل کارگزاری صدور اینماد: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برون‌سپاری خواهد شد

بازدید 614

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده در راستای تمرکز زدایی، افزایش کیفیت خدمات و حمایت از نقش‌آفرینی بخش غیردولتی، در نظر دارد از میان متقاضیان تعدادی از شرکت‌های توانمند، نوآور و دارای صلاحیت را به عنوان «کارگزاری صدور اینماد» انتخاب کند. رئیس انجمن فین‌تک نیز با تأیید این خبر اعلام کرد قرار است که پرداخت‌یارها و سایر اپراتورهایی که می‌توانند به‌عنوان صادرکننده اینماد فعال باشند، نقش صادرکننده این نماد اعتماد الکترونیکی را برعهده بگیرند.

مدت‌هاست که مشکلات اینماد اجباری، دامن‌گیر کسب‌وکارهای آنلاین شده است. حال به نظر می‌رسد متولی اینماد برای رفع مشکلات به وجود آمده، قرار است با بخش خصوصی همکاری کند. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از شرکت‌های بخش خصوصی جهت مشارکت در «کارگزاری صدور اینماد»، دعوت به عمل آورده است.

مرکز تتا با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرده است متقاضیان باید شرکت‌های فعال و دارای سابقه فنی و اجرایی مناسب و نیز دارای تجربه خدمات‌دهی و پشتیبانی از کاربران در مقیاس وسیع را دارا باشند. شرکت‌های متقاضی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند، باید درخواست و مدارک خود را تا دو دی سال ۱۴۰۲ ارسال کنند.

«صدور اینماد توسط پرداخت‌یارها انجام خواهد شد»

در همین راستا «مهدی فاطمیان»، رئیس انجمن فین‌تک با انتشار توییتی اعلام کرد با پیگیری های صورت گرفته و نیز باتوجه به مشکلات کسب و کار ها در خصوص اینماد، به زودی فرآیند صدور نماد اعتماد الکترونیکی به صورت کامل توسط پرداخت یارها انجام خواهد شد. به گفته وی این فرآیند توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با عنوان «کارگزار صدور نماد» برون سپاری می‌شود.

فاطمیان در این باره بیشتر توضیح داد و به دیجیاتو گفت: «طبق مذاکراتی که از سمت انجمن فین‌تک با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به مشکلات داشتیم؛ قرار بر این شد که فرایند دریافت اینماد به‌صورت کامل برون‌سپاری شود. تا پیش از این تنها امکان صدور نماد صفر ستاره از سوی پرداخت‌یارها میسر شده بود، اما با گفتگویی که انجام شد، سایر قابلیت‌هایی که نماد دارد به صورت برون‌سپاری شده انجام خواهد شد.»

او تأکید دارد که بناست مدل Enamad AS a Service رخ دهد و مرکز توسعه قرار است این امکان را در اختیار پرداخت یارها و سایر اپراتورهایی که می‌توانند در قالب کارگزار صدور اینماد فعالیت کنند، قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فین‌تک در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه آیا این امید وجود دارد که با برون سپاری صورت گرفت، مشکلات اینماد از بین برود، گفت: «این مشکلات کامل از بین نمی‌رود، اما بخشی از آن که مربوط به فرآیند های داخلی اینماد یا مسائل پیگیری محور هستند، تا حد خوبی حل می‌شوند.»

اما چنین برون‌سپاری، پایانی بر مخالفت‌ها با اینماد اجباری خواهد بود؟ فاطمیان در پاسخ به این سؤال گفت: «استنباط شخصی من این است که بخشی از این مخالفت‌ها که به علت مشکلات موجود در فرآیندهای مرکز توسعه بوده و منجر به عدم صدور نماد می‌شده است، حل خواهد شد. اما برای گروهی که مجوز کسب و کاری ندارند احتمالاً باید از ظرفیت درگاه ملی مجوزها و هیئت مقررات زدایی استفاده کرد تا شروع فعالیت آن ها به علت نداشتن مجوز مختل نشود.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.