۰

نسخه iOS آفیس اکنون از خدمات ابری iCloud نیز پشتیبانی می کند

بازدید 1362

مایکروسافت امروز ضمن به روز رسانی مجموعه اپلیکیشن های نسخه iOS آفیس پشتیبانی از سرویس خدمات ابری کمپانی اپل یعنی iCloud را نیز به آنها افزوده است. از این پس اپ های به روز شده مورد بحث، به کاربران آیفون و آیپد این امکان را می دهند تا اسناد خود را از روی iCloud باز کرده، آنها را ویرایش نموده و سپس مجدداً بر روی همین سرویس ذخیره سازی نمایند.

xofficeforipad.0.jpg.pagespeed.ic.efdqR96Ru1

بهره گیری از خدمات مذکور هیچ نیازی به داشتن اشتراک Office 365 نداشته و کاربران می توانند قابلیت جدید اضافه شده را به عنوان یک گزینه ی جایگزین در کنار خدمات ابری خود ردموندی ها یعنی OneDrive تجربه نمایند. مایکروسافت در ماه نوامبر نیز امکانات مشابهی را برای استفاده از خدمات ابری سرویس Dropbox در نظر گرفته بود.

بخش Places در اپلیکیشن های Word، اکسل و پاورپوینت نسخه iOS فعلا امکان اضافه کردن iCloud را به شما نمی دهد و برای دسترسی به اسنادی که در این سرویس خدمات ابری ذخیره کرده اید لازم است از قسمت more اقدام نمایید.

در مورد فرمت های قابل استفاده نیز محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است به مذاق کاربران محصولات اپل خوش نیاید، مثلاً اگر با استفاده از اپلیکیشن TextEdit کامپیوتر مک خود فایل متنی را ایجاد و سپس آن را بر روی iCloud ذخیره سازی کرده باشید، در حین استفاده از این سرویس ابری در مجموعه اپلیکیشن های نسخه iOS آفیس، می توانید پیش نمایش کوچکی از آن را مشاهده نمایید ولی وقتی قصد داشته باشید آن را باز کنید با پیغام خطا و عدم پشتیبانی فرمت روبرو خواهید شد.

با همه ی این تفاسیر در مجموع اضافه شدن قابلیت مورد بحث به اپ های یاد شده برای عموم کاربرانی که به صورت معمول و روزانه از iCloud بهره می گیرند اتفاقی مثبت ارزیابی می شود و احتمالاً کار آنها را در بسیاری از مواقع راه خواهد انداخت. همچنین بعید نیست مایکروسافت در آینده ای نزدیک کمبودهای موجود فعلی را نیز برطرف نماید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.