۰

کوچکترین و سبکترین دوربین سوپرزوم دنیا: Sony Cyber-shot HX50V با زوم ۳۰برابر

بازدید 1185

545

با توجه به حضور همیشگی گوشی های هوشمند و افزایش روزافزون اندازه مگاپیکسلی سنسور دوربین های آنها، احتمالا فکر کردن در مورد دوربین های دیجیتال کامپکت را فراموش کرده اید. سونی معتقد است که دوربین سوپرزوم سایبرشات HX50V جدیدش، دوباره شما را وادار به تفکر می کند. گفته شده که این کوچکترین و سبکترین دوربین دنیا با توانایی زوم ۳۰برابر است. این دوربین سبک وزن حساس۲۰ مگاپیکسلی به هر دو ویژگی Wi-Fi و GPS مجهز است، دارای فوکوس اتوماتیک سریع، لرزشگیر تصویر اپتیکال، و عمر باتری موثری است.

hx50v-9hx50v-4

دوربین کامپکت سوپرزوم سایبر شات HX50V ، مجهز به لنز ۲۴-۷۲۰ میلی متری F3.5-6.3 Carl Zeiss Vario-Sonnar T است که از ۱۱ عنصر در ۱۰ گروه ساخته شده است. علاوه بر توانایی زوم ۳۰ برابر اپتیکال این دوربین، سونی گفته است که تکنولوژی زوم دیجیتال شفاف ۶۰ برابر تصاویر، با استفاده از الگوی پیکسلی، نتایج با کیفیت بالاتر و واقعی تری را نسبت به سیستم هایی که از برداشت های الکترونیکی برای نزدیک تر شدن به هدف استفاده می کنند، ارائه می دهد.

hx50v-8

در تکمیل اطلاعات مربوط به لنز باید گفت که لنز زوم این دوربین، لرزشگیر اپتیکال سه محوره است که طبق ادعای سونی دوبرابر موثرتر از مدل سال پیش سایبرشات آن یعنی HX200V در حداکثر زوم است.
در قلب این دوربین با اندازه ۴٫۲۵ x 2.5 x 1.5 اینچ (۱۰۸٫۱ x 63.6 x 38.3-mm) و وزن ۹٫۶ اونس (۲۷۲-g)، سنسور تصویر Exmor R BSI CMOS با اندازه ۱/۲٫۳ اینچ و کیفیت ۲۰٫۴ مگاپیکسل وجود دارد، که به همراه پردازنده تصویر BIONZ سونی برای ارائه حساسیت ISO80 تا ۱۲۸۰۰ و عکسبرداری پی در پی ۱۰ فریم برثانیه با رزولوشن کامل، کار می کند. تصاویر در کارت حافظه Stick Duo یا SD/SDHC در ۴:۳ و با رزولوشن کامل ۵۱۸۴×۳۸۸۸ پیکسل یا ۱۶:۹ در رزولوشن ۵۱۸۴×۲۹۲۰ ذخیره می شوند. تکنولوژی داخلی Wi-Fi می تواند برای انتقال فایل به صورت بیسیم و کنترل از راه دور استفاده شود.

hx50v-6hx50v-5hx50v-3

HX50V دارای یک صفحه نمایش Xtra Fine LCD سه اینچی با رزولوشن ۹۲۱,۰۰۰ نقطه به همراه ۵ سطح تنظیمات روشنایی است. اگرچه یک ماژول فلاش بالاجهنده در این مدل گنجانده شده، علاوه بر آن دوربین دارای یک کفشک (hot shoe mount) یا Mi Shoe برای اتصال لوازم جانبی مانند فلاش خارجی، میکروفون استریو و یا منظره یاب الکترونیکی است.

hx50v-7

از دیگر مشخصات قابل توجه این دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد: یک صفحه تنظیمات PASM، پورت های micro HDMI و USB 2.0، و یک باتری ۱۲۴۰ میلی آمپری لیتیوم یونی که کوچک تر از باتری های استفاده شده در مدل های پیشین است، و با این حال توانایی ارائه ۴۰۰ عکس در هر بار شارژ را دارد. این دوربین همچنین دارای قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰/۶۰p با کیفیت بالا و در فرمت AVCHD Ver2 با صدای استریو AC3 است.
سایبر شات HX50V از ماه آینده با قیمت تقریبا ۴۵۰ دلار، در دسترس خواهد بود.

منبع : gizmag

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.