۰

گوشی سامسونگ چشم صاحبش را خواهد شناخت

بازدید 1048

samsung-galaxy-s5-finger-scanner-2-650x0

سامسونگ اعلام کرد این شرکت می‌تواند برای بهبود امنیت در گوشی‌های هوشمند، سنسورهایی در دستگاه‌هایش به‌کار برد که عنبیه چشم کاربران را تشخیص دهد. به نظر می‌رسد این فن‌آوری جدید قادر است با ضبط اطلاعات عنبیه چشم کاربران، امنیت گوشی‌های هوشمند را در سطحی دور از انتظار بالا ببرد.معاون ارشد رئیس سامسونگ در جلسه‌ای با تحلیل‌گران دنیای فن‌آوری در انجمن سرمایه گذاری روز دوشنبه، اعلام کرد شرکت متبوع او درحال آزمایش و بررسی راه‌های ارتقای استفاده از قابلیت‌های بیومتریک در گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت است.

او در این نشست به‌طور ویژه روی علاقه شرکت سامسونگ برای کاربرد سنسورهای «تشخیص عنبیه» در گوشی‌های هوشمند تاکید کرد که به گوشی قابلیت اسکن چشمان کاربر را می‌دهد. این سنسورها به احتمال زیاد داخل دوربین جلویی گوشی نصب می‌شوند و پس از اسکن چشمان کاربر، می‌توانند تشخیص دهند، اطلاعات چشم کاربری که در آن لحظه چشمانش اسکن شده است با اطلاعات چشم صاحب دستگاه یکسان است یا نه؟

فن‌آوری بیومتریک اکنون به یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در بخش امنیت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. اپل، سامسونگ و دیگر شرکت‌های فن‌آوری اکنون دستگاه‌های هوشمند خود را به این فن‌آوری مجهز می‌کنند. برای نمونه در آی‌فون ۵S و سامسونگ گالاکسی S5 اکنون فن‌آوری قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر برای فعال کردن صفحه کلید و استفاده از گوشی به بخشی از بسته امنیتی این گوشی‌ها اضافه شده است.عرصه بعدی در فن‌آوری بیومتریک همین فن‌آوری تشخیص عنبیه کاربران است که در کنفرانس امروز انجمن سرمایه گذاران بحثش توسط معاون سامسونگ مطرح شد. او معتقد است که این فن‌آوری ابتدا در محصولات گران قیمت و مدل‌های بالای گوشی‌های هوشمند به کار خواهد رفت اما به تدریج و نه چندان کند به تمام نمونه‌ها سرایت خواهد کرد.

البته سامسونگ هنوز مشخص نکرده که چه زمانی از این فن‌آوری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد.

منبع: سی‌نت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.