۰

قوطی داروی هوشمند Memo Box با امکان یادآوری زمان خوردن دارو

بازدید 1105

memo-box-reminds-you-to-take-your-pills-0

فراموش کردن خوردن به موقع داروها می‌تواند پیامدهای منفی مهمی داشته باشد. Memo Box، دستگاهی‌ست که به عنوان جایگزین بسته‌ها و محفظه‌های معمولی قرص‌ها و داروها طراحی شده تا با همکاری یک برنامه‌ی اسمارت‌فون زمان و دوز درست داروها را به افراد یادآوری نماید.

Memo Box در ابعاد ۱۰۰x46x22 میلی‌متر و وزن ۷۰ گرم طراحی شده، از این رو حمل آن در جیب یا کیف دستی بسیار ساده می‌باشد. جعبه‌های داخلی قابل تعویض سازنده‌ی Memo Box برای ذخیره و نگه داشتن انواع داروها مانند قرص‌ها، ویتامین‌ها، پمادهای ضدتاول و قطره‌های چشمی مناسب هستند، همچنین این محصول در ابعاد بزرگ‌تر هم طراحی شده که برای نگه داشتن استنشاق‌کننده‌ها و سرنگ‌های انسولین در نظر گرفته شده‌اند.

memo-box-reminds-you-to-take-your-pills-3

گروه سازنده دستگاه خود را به یک سیستم عصبی مرکزی تشبیه کرده‌اند که سیستم Memo Box دربردارنده‌ی مغز (سرورهای محاسباتی ابری)، سنسورها (سخت‌افزارهایی که دسترسی کاربر به محتویات جعبه را پیگیری می‌کنند)، و فیبرهای عصبی (تکنولوژی سیمی و وایرلس که به همگام‌سازی اطلاعات عبور کننده از سخت‌افزار، برنامه‌ی همراه و سرور می‌پردازد) است.

memo-box-reminds-you-to-take-your-pills-4

از آنجایی که سنسورهایی برای تعیین حتمی بلعیدن دارو توسط کاربر وجود ندارند، Memo Box امکان یادگیری دارد. الگوریتم‌هایی وجود دارند که به Memo Box امکان یادگیری عادات کاربر را می‌دهند و به مرور زمان Memo Box هوشمندتر نیز می‌شود و تصمیمات هوشمندانه‌تری می‌گیرد.این محصول در کنار یک برنامه‌ی همراه، در صورت فراموش شدن استفاده از دارو به صورت هوشمند به پخش یک آلارم می‌پردازد. یک آلارم خاص هم وجود دارد که در صورتی که کاربر پیش از این به باز کردن جعبه‌ی دارو اقدام کرده باشد پخش می‌شود تا داروی اضافی توسط وی مصرف نشود. همچنین اگر در هنگام خروج از منزل کاربر Memo Box را به همراه نداشته باشد، هشداری فعال خواهد شد.

memo-box-reminds-you-to-take-your-pills-2

یکی از ویژگی‌های مفید این دستگاه، قابلیت نظارت ریموت خانواده است که به خانواده‌ها امکان نظارت بر دوز داروها را برای افراد دیگر اعضای خانواده می‌بخشد. اگر کودک شما نیاز به استفاده از دارو در مدرسه دارد یا والدین مسن شما باید دارویی در دوز خاص مصرف کنند، Memo Box پیامی به اسمارت‌فون شما ارسال می‌نماید برای مثال با این مضمون: “مادر شما استفاده از داروی خود را فراموش کرده، آیا می‌خواهید با وی تماس بگیرید؟”عمر باتری این دستگاه نیز مناسب بوده و چهار باتری دکمه‌ای تعبیه شده در آن برای یک سال دوام کافی می‌باشد. برنامه‌ی همراه این محصول سازگار با آیفون‌های ۴s، ۵c، ۵، ۵s، ۶ و ۶پلاس، گلکسی S 4/5 سامسونگ، نوت ۳ سامسونگ، نکسوس ۴/۵ گوگل و دستگاه‌های ۴٫۳ BLE اندروید و بالاتر می‌باشد. این دستگاه در سه رنگ صورتی شکوفه‌ی گیلاس، سفید دندان عاجی به همراه آلومینیوم نقره‌ای و همچنین آبی سیر با آلومینیوم خاکستری عرضه می‌شود.

تولیدکنندگان Memo Box محصول خود را با هدف کسب سرمایه‌ی ۳۰۰۰۰ پوندی به کمپین کیک‌استارتر وارد کردند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، باید انتظار عرضه‌ی این دستگاه را از می ۲۰۱۵ داشت.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.