۰

آشنایی با دوربین NEX-FS700 سونی

بازدید 1793

دوربین FS700 سونی،‌علاوه بر قابلیت عکسبرداری فوق العاده ی خود در شرایط حرکت آهسته (slow motion) تا ۲۴۰ فریم در ثانیه با کیفیت تصویربرداری ۱۰۸۰p، به قابلیت خروجی بالقوه ی ۴ هزار پیکسلی در تصاویر نیز دست یافته است. با این حال، اگر قابلیت خروجی ۴ هزارپیکسلی ارائه شود، همراه آن، یک رابط جدید NEX-IFR5، از ماه ژوئن برای استفاده کامل از سنسور بزرگ دوربین و خروجی ۳G-SDI عرضه خواهد شد.

780

جفت ابزارهای لازم برای رسیدن به کیفیت ۴K (چهار هزار پیکسل) و ذخیره ی فایل های سنگین در دوربین مذکور، شامل رابط ۲۵۰۰ دلاری NEX-IRF5 و یک دستگاه ضبط کننده مانند AXS-R5 (سیستم حافظه جدید سونی برای فیلمبرداری ۴K RAW با قیمت حدود ۶۳۰۰ دلار به علاوه مقداری هزینه ی اضافی برای کارت) خواهد بود. به علاوه شما متوجه می شوید که عکسبرداری در این حالت (۴K)، تصویربرداری اسلوموشن را برای تصویربرداری پشت سر هم چهار ثانیه ای در سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه محدود خواهد کرد.

Sony_nex-fs700-670x495

رابط جدید سونی که فیلمبرداری ۴K RAW و ۲K RAW را به صورت مستقیم از دوربین ضبط ویدئوی NEX-FS700 اجازه می دهد، به کاربران حرفه ای، جهشی قابل توجه در عملکرد، یک انتخاب گسترده از ابزارهای خلاق و تولید بی سابقه انعطاف پذیری را ارائه می کند. رابط NEX-IFR5 به سیستم ضبط جدید AXS-R5 RAW پیوند می خورد و یک ترکیب قدرتمند را ایجاد می نماید که بهره وری کاملی را از تصویرساز ۴K دوربین حاصل می کند.

sony-nex-fs700

پیتر کریساری، مدیر بازاریاب فن آوری سنسورهای بزرگ در سونی الکترونیک می گوید: ” در حال حاضر در سراسر جهان، دوربین FS700 به عنوان یک ابزار تولیدی با کارایی بالا، برای همه چیز از جمله فیلم های مستند تا آگهی های تبلیغاتی ویژه پذیرفته شده است. ” او همچنین افزود: ” در حال حاضر، ضبط تصاویر ۲K RAW و ۴K با این دوربین، بسیار مقرون به صرفه بوده و نرخ فریم بالا در تصویربرداری، بعد سوم را به قابلیت های این دوربین فیلمبرداری اضافه می کند. فیلمبرداری FS700 RAW، سیگنال های دوربین اورجینال بیشتری را حفظ می کند، تصاویر با کیفیت خیره کننده ای تولید کرده و امکان حداکثر انعطاف پذیری دستکاری تصویر را می دهد.”

FS7IMG_6609aFS7IMG_6619a

رابط NEX-IFR5، جریان بیتی غیرفشرده ی حامل داده های RAW از سنسور، متاداده ها، کدهای زمانی و فرمان های شروع/ توقف NEX-FS700U را از طریق ۳G-SDI دریافت می کند. فایل های FS700 RAW، تا جایی که بتوان آن ها را با استفاده از نرم افزار رایگان RAW Viewer سونی به نمایش درآورده و تبدیل کرد، بر روی کارت حافظه ی AXS در سیستم ضبط کننده AXS-R5 RAW ثبت می شوند.

FS7IMG_6593a

کاربران به طور همزمان می توانند ضبط تصاویر ۴ هزار پیکسلی بر روی AXR-R5 و فیلمبرداری HD را بر روی NEX-FS700 انجام دهند که در این حالت، فریم های شروع/ توقف و کد زمانی برای هر دو یکسان است. این واحد دارای پانل LCD برای نمایش وضعیت هایی از جمله حالت ضبط، نرخ فریم، کد زمانی، باتری و زمان باقی مانده رسانه ی حافظه می باشد. دکمه های بزرگ و لمسی، عملیات اصلی، منو و مدیریت رسانه را کنترل می کنند. زمانی که دوربین به رابط NEX-IFR5 متصل می شود، AXS-R5 می تواند به عنوان یک واحد پخش مستقل، برای بازبینی موضوعات و بررسی از طریق خروجی آنبورد HD SDI 422 عمل نماید.

FS7IMG_6619a

معرفی رابط NEX-IFR5، اولین اجرای قابلیت فیلمبرداری ۲K RAW با سیستم حافظه AXSM می باشد. ۲K RAW تمامی مزایای RAW، شامل وسعت رنگ گسترده، دامنه کامل سنسور و دستکاری انعطاف پذیر تصاویر دیجیتال را با یک هزینه کارآمد برای رزولیشن ۲K فراهم می آورد. ۲K RAW، رابط NEX-FS700 را برای ایجاد فایل های دیجیتال RGB با عمق رنگ ۱۲ بیتی فعال می سازد و همچنین به طور همزمان با قابلیت ۸ بیتی و آنبورد AVC-HD دوربین کار می کند. این محصول به شما انتخاب آزادانه ی بهترین فرمت فایل ضبط را از لحاظ مطابقت با محتوای صحنه می دهد و برای رسیدن به حالت ضبط HD یا ۲K و یا ۴K انعطاف پذیر است.

کاربران با رابط NEX-IFR5 و دوربین NEX-FS700 می توانند به طور مستمر، با نرخ فریم بالای ۱۲۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه در کیفیت ۲K و همچنین با سرعت ۱۲۰fps تصاویر پشت سرهم را در چهار ثانیه و با کیفیت ۴K ضبط نمایند. دوربین NEX-FS700 حتی فراتر از ۱۲۰ فریم بر ثانیه، به نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه دست یافته است. پخش در ۲۴۰fps نیز عملکرد قانع کننده ای را برای حالت اسلوموشن در سرعت نرمال ۱/۵ یا ۱/۱۰ فراهم می آورد. کاربران همچنین می توانند نرخ ۴۸۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط پشت سر هم (با کاهش وضوح) را حتی برای ایجاد تصاویر خلاقانه تر انتخاب کنند. HFR یا نرخ فریم بالا، در حال حاضر با حالت S-Log2 Gamma در دسترس است.

FS7IMG_6592a

کریساری می گوید: ” پیش از این، قابلیت HFR (سرعت بالای ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p) به چند دوربین “سفارشی”، برای طراحی ماشین بینایی و نه تولید برنامه های پیشرفته محول شده بود. در حال حاضر، ترکیبی از دوربین فیلم برداری NEX-FS700، رابط NEX-IFR5 و ضبط تصاویر AXS-R5، مجموعه ای از سرعت های تغییردهنده ی اجرا برای حالت های عکسبرداری مداوم و پشت سر هم را در یک قیمت بی همتا در صنعت پشتیبانی می نماید. با این قابلیت های جدید، دوربین NEX-FS700، برای استفاده به عنوان یک دوربین با کیفیت بالا و کم هزینه برای نرخ فریم بالا با کیفیت ۱۰۸۰p نیز آماده شده است.”

FS7IMG_6606a

رابط NEX-IFR5 همچنین امکان استفاده از رسانه های سازگار، قراردادهای نامگذاری فایل، متاداده و سیستم گردش کاری RAW بکار گرفته شده توسط دوربین های PMW-F55 و PMW-F5 CineAlta 4K را می دهد.

این فن آوری جدید سونی، آخرین گزینه ضبط برای دوربین فیلمبرداری NEX-FS700 می باشد و اخیرا از اتصال مستقیم با طراحی همگرای جدید Odyssey7Q نیز خبر داده است.

واحد رابط کاربری NEX-IFR5 2K/4K RAW از ماه ژوئن به قیمت ۲۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

منبع : engadget

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.