۰

معرفی تبلت های برتر برای Gaming

بازدید 1594

آیا تابه‌حال به فکر خرید تبلت جهت بازی کردن یا به اصلاح Gaming Tablet افتاده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است، این پست را از دست ندهید. در این مقاله سعی داریم تا ۵ تبلت برتر را برای شما معرفی کنیم. قبل از انتخاب تبلت موردنظرمان، ابتدا بهتر است عناصر اساسی برای اجرای یک بازی باکیفیت را برای شما معرفی کنیم. احتمالاً مهم‌ترین عامل، وجود خود بازی برای پلتفرم مورد استفاده‌تان در تبلت است. زیرا به‌سختی می‌توان تبلتی را برتر دانست وقتی‌که هیچ بازی محبوبی برای آن منتشر نشده است. دومین عامل عملکرد خود تبلت است، زیرا وجود لگ و روان نبودن مشکلات قابل‌تحمل نیستند. یکی دیگر از عوامل ضروری، وجود صفحه‌نمایش عالی برای نشان دادن هرچه بهتر تصاویر می‌باشد. و مورد آخر این‌که تبلت شما باید خوش‌دست و از اندازه مناسب برخوردار باشد.عملکرد عالی ازجمله عوامل ضروری برای یک تبلت gaming محسوب می‌شود، پس انتظار قیمت معقول از این‌چنین تبلت ها را نداشته باشید.

Apple iPad Air 2

در شرایط فعلی، یکی از بهترین تبلت ها با قیمت نسبتاً معقول Apple iPad Air 2 می‌باشد. اگرچه اندروید در سال‌های اخیر توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کرده است، اما همچنان بسیاری از بازی‌های موبایل ابتدا راه خود را به پلتفرم iOS پیدا می‌کنند. به‌علاوه، Apple iPad Air 2 دارای یک پردازنده قوی می‌باشد که از پس هر بازی سنگین بر خواهد آمد. هرچند که کیفیت ساخت دستگاه و همچنین صفحه‌نمایش تبلت هم در نوع خود بی‌نظیر است.

این تبلت خوش‌دست‌ترین تبلت ساخته‌شده نیست. همچنین دارای وزن زیادی (۴۳۷ grams) نیز می‌باشد . اما با بدنه آلومینیومی و ضخامت ۶٫۱mm یکی از خوش بازی‌ترین تبلت ها به‌حساب می‌آید.از مشخصات Apple iPad Air 2 صفحه‌نمایش ۹٫۷-inch IPS با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکس و نسبت تصویر ۴:۳ و تراکم پیکسلی ۲۶۴ در اینچ، پردازنده سه هسته‌ای Apple A8x به همراه ۲ گیگابایت رم و دارای پردازنده گرافیکی با طراحی سفارشی GXA6850 می‌باشد. نتایج بنچ مارک این تبلت به صورت زیر است.

Google Nexus 9

به سراغ اکوسیستم اندروید برویم. یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین تبلت ها در زمینه بازی‌های موبایل، Google nexus 9 ساخته شرکت HTC می‌باشد، اگرچه چندین گزارش مبنی بر وجود باگ در این تبلت گزارش شده اما، بازی‌ها را باکیفیت بسیار بالایی اجرا می‌کند. به‌علاوه با انتشار Android 5.1 lollipop برای این تبلت، بسیاری از باگ‌های آن رفع شده است.

این غول تایوانی دارای پنل IPS 8.9 inch با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ و تعداد پیکسل ۲۸۱ در هر اینچ مربع، پردازنده ۶۴ بیتی (Nvidia Tegra K1 (Denver می‌باشد. این پردازنده از ترکیب دو پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳GHZ Denver و Kepler DX1 GPU به همراه دو گیگابایت رم تشکیل شده است. پردازنده Nvidia یکی از بهترین تصاویر ۳D را به نمایش می‌گذارد. بنچمارک تبلت به شرح زیر می‌باشد.

nexus 9

Nvidia Tablet Shield

برخلاف سایر تبلت های موجود در لیست که همه‌منظوره هستند، تبلت Nvidia Tablet Shield تنها برای یک هدف ساخته‌شده، لذت بردن از بازی کردن. این تبلت نه‌تنها به شما امکان انجام بازی‌های اندرویدی را می‌دهد،بلکه می توانید بازی های سیستم هایی که کارت گرافیکی انویدیا را دارند، اجرا کند و همچنین بازی هایی هم که در سرویس ابری انویدیا اجرا می شوند را نیز ساپورت می کند.

این تلبت اندرویدی با صفحه‌نمایش ۸-inch IPS با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۲۰۰ و با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و با ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ مربع عرضه می‌شود. ضخامت این تبلت ۹٫۲*۱۲۶*۲۲۱ با وزن ۳۸۰ گرم می‌باشد.این تبلت دارای یک پردازنده پرقدرت ۳۲ بیتی Nvidia Tegra K1، که از دو پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A15 با فرکانس ۲٫۲GHZ و یک پردازنده گرافیکی GeForce Kepler تشکیل‌شده است. در حال حاضر از بنچ مارک این تبلت اطلاعاتی در دسترس نیست اما، طبق اخبار به‌دست‌آمده این پردازنده باکمی فاصله بعد از Google Nexus 9 قرار دارد. بسیاری از تست‌های گرافیکی نشان داده‌اند که این تبلت حتی از Nexus 9 هم عملکرد بهتری داشته است. البته علت این امر می‌تواند این باشد که پردازنده ۳۲ بیتی Tegra K1 در این تبلت باید ۳۸% پیکسل کمتری را شارژ کند.

Dell Venue 8 7000

اگر به دنبال تبلتی برای بازی با طراحی فوق‌العاده، رزولوشن تصویر عالی و باکیفیت جهانی هستید، Dell Venue 8 7000 را باید در نظر داشته باشید. صفحه‌نمایش این تبلت ۸٫۴ OLED با رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ و تراکم پیکسلی ۳۵۹ در هر اینچ مربع می‌باشد. ضخامت این تبلت ۶٫۱mm و ابعاد آن برایر ۸٫۴-inch می‌باشد.قلب تپنده این تبلت یک پردازنده Intel Atom Z3580، یک چیپ سخت‌افزاری با قدرت پردازش ۲٫۳GHZ چهارهسته به همراه یک پردازنده PowerVR G6430 می‌باشد. نتایج بنچ مارک‌ها حاکی از عملکرد عالی پردازنده گرافیکی در تغذیه صفحه‌نمایش پرقدرت آن دارد. اما نباید از نتایج نسبت پایین آن در مقایسه با سه تبلت اشاره شده چشم‌پوشی کرد.

small_Dell_Venue8-7000

dell-venue-8-7000

 Sony Xperia Z3 Tablet Compact

Sony Xperia Z3 یک تبلت ۸-inch با رزولوشن ۱۲۰۰*۱۹۸۰ پیکسل و با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و تراکم پیکسلی ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ مربع می‌باشد.تبلت Z3 تنها تبلت موجود در این لیست است که در برابر عناصری مانند گردوخاک و آب محافظت می‌شود. به زبان ساده می‌تواند در یک وان آب داغ بازی موردعلاقه‌تان را انجام دهید.این تبلت دارای ضخامت ۲۱۳٫۴*۱۲۳٫۶*۶٫۴ و با وزن ۲۷۰ گرم عرضه می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، این تبلت به‌طورقطع خوش‌دست‌ترین تبلت موجود در این لیست و همچنین سبک‌ترین نیز به شمار می‌رود.در زیر کاپوت این غول ژاپنی یک پردازنده Qualcomm Snapdrogon 801 با فرکانس ۲٫۵GH چهارهسته‌ای به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 330 خوابیده است. همچنین این تبلت به همراه ۳ گیگابایت رم عرضه می شود. این تبلت در نتایج ۳D بنچ مارک اثر خارق‌العاده بر جای گذاشته است. اما درهرصورت از تبلت های اشاره شده جایگاه بهتری ندارد.

نظر شما در مورد تبلت های Gaming چیست؟

منبع

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.