۰

ده گجت برتر سال ۲۰۱۵ به انتخاب نشریه «تایم»

بازدید 1863

نشریه تایم به سبک هر سال با نزدیک شدن انتهای سال، میلادی، فهرستی از برترین‌ها را منتشر می‌کند.در این پست نگاهی به فهرست برترین گجت‌های سال ۲۰۱۵ به انتخاب این نشریه:
2015-12-09_22-13-29

۱۰- Light L16

با داشتن گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های قابل قبول، مقداری از تقاضای دوربین‌های کمپکت پایین آمده است. اما ویژگی‌های برخی از دوربین‌ها، بسیار قابل توجه است، طوری که داشتن آنها را خواستنی می‌کند.دوربین Light L16 ظاهر بسیار جالبی دارد و در واقع متشکل از ۱۶ دوربین است که در بدنه یک گجت گنجانده شده‌اند. برای گرفتن هر عکس، این دوربین از هر ۱۰ لنزش استفاده می‌کند و آنها را تبدیل به یک عکس باکیفیت بالا می‌کند.بعد از گرفتن عکس، کاربر می‌تواند، به سادگی عکق هر عکس و فوکوس آن را تغییر بدهد. چیزی که در دوربین‌های معمولی، تنها قبل از گرفتن هر عکس، ممکن است.

2015-12-09_22-07-24

۹- هارد SSD 16 ترابایتی سامسونگ

این درایو SSD،  پرظرفیت‌ترین هارد SSD‌ است که تا به حال ساخته شده است.

2015-12-09_22-07-54

۸- کیت گجت‌ها و اسباب‌بازی‌های LittleBits

والدین علاقه دارند که کودکنشان از خردسالی مهارت‌های پایه و اساسی را بیاموزند و گجت‌ها و اسباب‌بازی‌های LittleBits  این امکان را فراهم می‌کنند که کودکان چیزهای خوبی در زمینه دانشع فناوری، مهندسی و ریاضیات را یاد بگیرند. این امر با بوردهای کنترل، مدارهای الکترونیک رنگی صورت می‌گیرد که از طریق آنها کودکان متوجه می‌شوند که کنسول‌های بازی و گوشی‌های هوشمند آنها، چطور کار می‌کنند.

2015-12-09_22-08-24

۷- Garmin Varia

در سال ۲۰۱۳ در امریکا ۷۴۱ دوچرخه‌سوار در حوادث جاده‌ای فوت کردند. بنابراین ضروری به نظر می‌رسد که فناوری، فکری به حال دوچرخه‌سوارها بکند.

در همین راستا، گجتی به نام Garmin Varia ساخته شده است که می‌تواند به صورت راداری روی دوچرخه‌ها نصب شود و هر زمان که وسیله‌ای از پشت به آنها نزدیک شد، به آنها اخطار بدهد.

2015-12-09_22-09-14

۶- درون DJI Inspire

یکی از زیباترین درون‌های موجود، همین درون است که قیمت نسبتا مناسبی هم دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی از بالا از مناظر زمین بگیرد.

2015-12-09_22-08-51

۵- گوشی OnePlus 2

در اقیانوس بزرگ گوشی‌های هوشمند، شاید گوشی‌های شرکت چینی OnePlus یک ماهی کوچک سرگردان به نظر برسند، اما این شرکت در مدت کوتاهی توانسته، هواخواهان خاص خود را پیدا کند.

نسخه دوم گوشی‌های این شرکت با امکانات سخت‌افزاری فوق‌العاده قیمت مناسب ۳۲۹ دلار دارد. هنوز هم به مانند قبل، خرید این گوشی در بیشتر مواقع تنها با دریافت دعوتنامه میسر می‌شود، چیزی که قبلا در دنیای سخت‌افزارهای مرسوم نبود و ما بیشتر در مورد نرم‌‌افزارها و سرویس‌های وبی شاهد چنین نوع بازارگرمی‌ای بودیم!

2015-12-09_22-09-44

۴- فضاپیمای New Horizons

در سال ۲۰۰۶ این فضاپیما به فضا پرتاب شد ولی زمانی که این فضاپیما عملا خبرساز شد، ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ بود، زمای که فضاپیما از فاصله تقریبا ۱۰ هزار کیلومتری، پلوتو گذشت و واضح‌ترین عکس‌هایی را که تا حالا بشر دیده بود، از سطح این سیاره «سابق» منظومه شمسی گرفت.

2015-12-09_22-15-39

۳- خودروهای بدون‌راننده گوگل

گرچه گوگل هنوز برنامه زمان‌بندی دقیقی برای عرضه خودروهای بدون راننده‌اش به بازار مصرفی ندارد، اما نمای بیرونی و شیوه راهپیمایی این خودروهای خودکار، آنها را به عنوان یکی از گجت‌ها برتر سال مطرح کرده‌اند.

2015-12-09_22-12-32

۲- اسکوترهای با قابلیت حفظ تعادل خودکار

اسکوترها در سال پیش خبرساز شدند، مخصوصا بعد از آنکه ستارگانی مانند جاستین بیبر هم از آنها استفاده کردند.

همگان انتظار دارند که بتوانند از فروشگاه‌ها، به مناسبت سال نوی میلادی، این اسکوترها را بخرند، اما بروز اخلاف بین تولیدکنندگان بر سر کپی‌رایت و پتنت‌ها، ممکن است باعث تأخیر برآورده شدن این آرزو شود.

2015-12-09_22-12-57

۱- هولولنز مایکروسافت

واقعیت مجازی، یک فناوری بسیار ن محبوب است، اما شیوه خاص مایکروسافت برای به نمایش گذاشتن آن، بسیار جالب توجه است.

هولولنز را بر سر بگذارید تا تصاویر هولوگرافیک روی مناظر واقعی پیرامون شما به نمایش گذاشته شود.البته این گجت فقط برای سرگرمی نیست و کاربردهای جدی در عرصه جراحی و حتی تمرین راهپیمایی‌های فضایی پیدا کرده است.

2015-12-09_22-13-29

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.