۰

بررسی لپ تاپ Dell XPS 12

بازدید 1638

دل سعی کرده است که با تولید لپ تاپ Dell XPS 12 بتواند ضعف های گذشته ی خود را جبران کند. به همین منظور همه بر این باورند که این محصول دل محصولی متفاوت است که قضاوت را بر عهده ی خود شما می گذاریم:

Dell XPS 12

طراحی و بدنه

یکی از جدیدترین ویژگی های این لپ تاپ این است که دارای لولای جالبی است که امکان می دهد نمایشگر تا ۳۶۰ در جه به طور کامل چرخش داشته باشد، بعد از این چرخش کامل، کیبرد زیر نمایشگر پنهان شده و کاربر می تواند از سیستم به صورت تبلتی استفاده کند. موادی که دل در این لپ تاپ بکار گرفته بسیار مناسب است و موجب استحکام بیشتر آن شده است. بدین صورت فلزات آلومینیم، منیزیم و کربن موجب زیبایی، و استحکام این لپ تاپ شده اند.

Dell XPS 12

اتصالات

این لپ تاپ یک سیستم ۱۲٫۵ اینچی است و تعداد پورت ها و اتصالات آن محدود است. در قسمت راست آن، می توانید ورودی شارژر، پورت Mini Display و دو پورت USB3 را مشاهده کنید. بلند گو هم در همین سمت قرار دارد اما در سمت چپ، قفل چرخش نمایشگر، جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و کلید های پاور و تنظیم صدا وجود دارد. سه بخش مهم این دستگاه، خروجی HDMI ،درایو نوری و درگاه کارتخوان است.

Dell XPS 12

کیبورد و تاچ پد

کیبرد این دستگاه از نوع Chiclet با ابعاد ۱۵*۱۵ میلی متر می باشد. فاصله ها نیز به خوبی تنظیم شده اند. کیبرد دارای یک نور پس زمینه است. فونت های کوچک و کوچکی کلید جهت نما از نقطه ضعف های کیبرد است.

تاچ پد نیز به تناسب اندازه دارای ابعاد ۱۰*۶.۲ است.

Dell XPS 12

 نمایشگر لمسی

از آن جا که ویندوز ۸ قابلیت این را دارد که روی دستگاه های تاچ به راحتی فعالیت کند دل تصمیم گرفت این لپ تاپ را برای ویندوز ۸ و با خاصیت تاچ تولید کنند. این ویژگی موجب شده که کاربر بتواند از نمایشگر به صورت تبلت استفاده کند. قابلیت چند لمسی این نمایشگر، به ده نقطه محدود می شود.

Dell XPS 12

صفحه نمایش

همانطور که پیش تر گفتیم این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۲٫۵ اینچی است که کیفیت آن فول اچ دی است. پنل IPS در این نمایشگر بکار گرفته شده و موجب شده که زاویه ی دید خوب و گسترده، رنگ بندی دقیق و…. به سیستم اضافه شود.نمایشگر دارای ویژگی تنظیم نور است به طوری که می توانید در محیط باز آن را مورد استفاده قرار دهید.نمایشگر دارای پوشش Gorilla Glass است که در واقع از خش افتادن روی آن جلوگیری می کند

Dell XPS 12

کارایی و پردازنده

این سیستم برای کارهای عادی و روزمره مناسب است بنابراین نباید انتظار داشت برنامه های سنگین را با آن اجرا کرد. پردازنده ی این سیستم و مدل های مرتبط با آن در واقع پردازنده نسل چهار اینتل هستند که بسیار کم مصرف اند. در مدل برجسته از پردازنده Core i7 4510U با دو هسته واقعی استفاده شده است.

از دیگر مشخصات این سیستم  می‌توان به حافظه رم ۴ یا ۸ گیگابایتی همچنین هارد‌های پر سرعت SSD  و گرافیک‌های مجتمع اینتل اشاره نمود.

 Dell XPS 12

باتری

استفاده از پردازنده ای که پیش تر گفته شد موجب می شود که مصرف باتری واقعا کاهش پیدا کند. بدین صورت اگر از این لپ تاپ  برای وب گردی و استفاده های روزانه استفاده کنید ( مثلا به وای فای وصل باشید ) حدود ۹ ساعت سرویس دهی دارد، اما زمانی که با بازی و کارهای سنگین از آن استفاده کنید این میزان به ۳ ساعت کاهش پیدا می کند.

Dell XPS 12

مزایا

به طور کلی پس از بررسی لپ تاپ دل ، از مزایای این دستگاه می توان به طراحی جالب بدنه  و دو گانه بودن آن، رزولوشن عالی نمایشگر، پوشش Gorilla Glass، هارد پر سرعت همچنین وزن مناسب و طول عمر باتری و در نهایت نور پس زمینه در کیبرد اشاره کرد.

Dell XPS 12

معایب

از معایت دستگاه می توان به گرمای بدنه در کارهای سنگین مثل گیم، نبود گرافیک مجزا و همچنین قیمت بالا نسبت به مدل های مشابه رقبا اشاره کرد.

Dell XPS 12

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.