۰

مقایسه طول عمر باتری اپل آیفون ۶، سامسونگ گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ پلاس

بازدید 899

35340df47ecbcf8c8e53d578536ee1c9_L

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در بخش سخت افزاری و همچنین طراحی گوشی های جدید، یکی از موارد مهمی که همچنان محدودیت هایی برای آن وجود دارد، مسئله باتری است. در حال حاضر گوشی ها در حال باریک تر شدن هستند و همین مسئله سبب می شود تا شرکت های تولید کننده قادر به استفاده از باتری با ظرفیت بالا نباشند. در چنین شرایطی باید با در نظر گرفتن برخی نکات ریز و درشت، از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری کرده تا بتوانند مدت زمان طول عمر باتری با هر بار شارژ را افزایش دهند.

پس از معرفی گلکسی اس ۶ توسط سامسونگ، مقایسه ای میان قطعات مختلف این پرچمدار با محصولات شرکت های دیگر صورت گرفته که جدیدترین بررسی و مقایسه به طول عمر باتری در کاربرد های مختلف اختصاص دارد. در این مقایسه شاهد حضور آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در کنار گلکسی اس ۶ هستیم. مقایسه اول به بحث مهم وبگردی با استفاده از Wi-Fi اختصاص دارد که گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ پلاس با طول عمر ۱۲ ساعت عملکرد بهتری داشتند. اما در وبگردی استفاده از اینترنت سیم کارت، آیفون ۶ پلاس با زمان ۱۲ ساعت بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت. فبلت ۵٫۵ اینچی اپل در پخش فیلم و موسیقی نیز عملکرد بهتری به ثبت رساند و با طول عمر ۱۴ ساعت در پخش فیلم و طول عمر بی نظیر ۸۰ ساعت (بیش از ۳ روز!) در پخش موسیقی، به سادگی از سد گلکسی اس ۶ تازه وارد گذشت.

تست/گوشی Apple iPhone 6 Apple iPhone 6 Plus Samsung Galaxy S6
وبگردی با Wi-Fi ۱۱ ساعت ۱۲ ساعت ۱۲ ساعت
وبگردی با سیم کارت ۴G ۱۰ ساعت ۱۲ ساعت ۱۱ ساعت
پخش فیلم ۱۱ ساعت ۱۴ ساعت ۱۳ ساعت
پخش موسیقی ۵۰ ساعت ۸۰ ساعت ۴۹ ساعت

این در حالیست که پرچمدار جدید سامسونگ در پخش فیلم با زمان ۱۳ ساعت و در پخش موسیقی با زمان ۴۹ ساعت از فبلت اپل شکست خورد. این بررسی به خوبی نشان می دهد که همه چیز به ظرفیت باتری خلاصه نمی شود و بهینه سازی مصرف انرژی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. با این وجود گلکسی اس ۶ در مجموع از عمر باتری خود با توجه به امکانات و کارایی خوبش برخوردار است و این موضوع نشان می دهد که سامسونگ در زمینه بهینه سازی مصرف خوب عمل کرده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.