۰

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی تلگرام از مرز ۶۲ میلیون نفر گذشت

بازدید 1427

telegram-app-710x434

رقابت بین نرم‌افزارهای پیام‌رسان روزربروز داغ‌تر می‌شود و اپ‌های مختلف که اکنون به صورت MultiPlatform یا چند پلتفرمه درآمده‌اند، شانه به شانه‌ی همدیگر پیش می‌روند و به جذب کاربر می‌پردازند. تلگرام یکی از موفق‌ترین محصولات پیشرو در این بخش است که در کشور ما نیز طرفداران پرشماری را دارد، اکنون به موفقیت بزرگی دست یافته است. در ادامه با ما باشید.

نرم‌افزار Telegram که توسط Pavel Durov بنیان‌گذار سابق فیسبوک روسیه یا همان VK بنا نهاده شد، اکنون توانسته که میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان بیش از پیش بهم نزدیک کند و سرویس‌های متنوعی را به آنها ارائه دهد.اکنون تلگرام با افتخار اعلام می‌کند که روزانه بیش از ۲ میلیارد پیام مختلف توسط آن در سراسر جهان رد و بدل می‌شود که به شکلی نجومی در حال پیشرفت است و ۲ برابر بیشتر از آخرین آماریست که این نرم‌افزار در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی(آذر۹۳) منتشر کرد.

رییس این شرکت در گفتگویی اختصاصی با وبسایت TechCrunch اعلام کرد که در حال حاضر این نرم‌افزار بیش از ۶۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که نسبت به ۵۰ میلیون کاربر ماه دسامبر رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

هرچند که تلگرام با سرعتی چشمگیر در حال پیشرفت است، اما نسبت به آماری که Whatsapp در ماه گذشته‌ی میلادی اعلام کرد و خبر از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال داد، رقم ناچیزی به شمار می‌رود. جالب آنجاست که واتس‌اپ نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی زمانی که فیسبوک آن را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد، رشدی ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

زمانی که نماینده‌ی وبسایت Tuchcrunh از رییس تلگرام در رابطه با سرعت کند پیشرفت این نرم‌افزار در طی ۴ ماه گذشته که ۱۲ میلیون نفر به آن اضافه شدند سوال پرسید، وی اینگونه گفت :

موفقیت اصلی ما در افزایش میزان فعالیت کاربرانمان است. کاربران فعال ما از ماه مارس ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۴ یعنی در مدت ۹ ماه ۱۵ میلیون اضافه شدند( ۳۵ میلیون به ۵۰ میلیون)، در حالیکه اکنون در مدت فقط ۵ ماه موفق به جذب ۱۲ میلیون نفر جدید شده‌ایم و این به معنی افزایش سرعت پیشرفتمان بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد که در حال حاضر روزانه بیش از ۲۲۰هزار نفر به شبکه‌ی تلگرام اضافه می‌شوند که نسبت به سرعت افزایش ۱۴۵هزار نفری در هر روز در ماه دسامبر گذشته، نشان از یک موفقیت بزرگ می‌دهد.در ماه دسامبر کاربران فعال ماهانه ۵۰ میلیون نفر و کاربران فعال روزانه ۲۳ میلیون نفر بودند که روزانه ۱ میلیارد پیام را ارسال می‌کردند و در ماه مارس سال گذشته میلادی نیز کاربران ماهانه ۳۵ میلیون و روزانه ۱۵ میلیون نفر بودند که در ماه مارس ۲۰۱۴ تعداد ۱۸ میلیارد پیام یعنی روزانه ۶۰۰ میلیون را ارسال می‌کردند و اکنون نسبت به آن دوران یعنی بعد از ۱۲ ماه، تعداد پیام‌ها بیش از ۳ برابر شده‌اند.

ظاهرا میزان محبوبیت تلگرام روزبه روز افزوده می‌شود و در بازارهایی مانند اروپا، آمریکای لاتین، هندوستان، امارات و آسیای جنوب شرقی طرفداران پرشماری را دارد و ظاهرا بازار اصلی این نرم‌افزار هستند.

با وجود اینکه تلگرام هنوز تا رسیدن به موقعیت کنونی Whatsapp راه طولانی را در پیش دارد، اما قابلیت‌هایی در ان وجود دارد که در رقبایش کمتر دیده می‌شوند. به عنوان مثال نسخه‌ی دسکتاپ یا امکان ارسال فایل‌ها بدون محدودیت قالب و سایز یکی از بزرگترین مزایای آن به شمار می‌رود. در سوی مقابل یکی از بزرگترین ضعق‌های این نرم‌افزار را نیز می‌توان عدم امکان مکالمه صوتی یا تصویری عنوان کرد که به احتمال فراوان در آینده، این قابلیت مهم نیز به آن اضافه خواهد شد.

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.