۰

بررسی گوشی Sony Xperia E4g

بازدید 918

یکی از گوشی های جدیدی که اخیرا توسط سونی معرفی شده است و قرار است در ماه آوریل همین سال منتشر شود، Sony Xperia E4g نام دارد. این گوشی در رده ی اسمارت فون های اندرویدی است که بر اساس Android (4.4.4) کار می کند. کسانی که از گوشی های بزرگ استقبال نمی کنند به احتمال زیاد از این گوشی خوششان می آید چرا که اندازه ی این گوشی ۱۳۳ × ۷۱ × ۱۰٫۸ میلی متر است و به طور کلی می توان آن را گوشی متوسط نام گذاری کرد. بنظر می رسد به تناسب اندازه وزن ۱۳۵ گرم نیز برای این گوشی مناسب باشد.

sony-xperia-e4g

این روزها که گوشی های ۵ اینچی، یا ۵٫۵ اینچی در بازار حسابی رواج پیدا کرده اند، تولید یک گوشی ۴٫۷ اینچی از سمت سونی کاری عجیب است. رزولوشن این گوشی ۴٫۷ اینچی، ۵۴۰ × ۹۶۰ پیسکل است که واقعا قابل قبول نیست و در حد کیفیت پایین است. در نهایت می توان به ویژگی تراکم پیکسلی اشاره کرد که برای این گوشی به میزان ۲۳۴ پیکسل در اینچ در نظر گرفته شده است.

sony-xperia-e4g

تکنولوژی مورد استفاده در نمایشگر نیز IPS LCD است. از ویژگی مثبت این گوشی مولتی تاچ بودن آن است.

دوربین هایی که در این گوشی به کار گرفته شده یک دوربین جلو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و یک دوربین عقب با کیفیت ۵ مگاپیکسل است که با یک فلش LED نهایت تلاش را برای ثبت تصاویر عالی دارد.

sony-xperia-e4g

سیستم پردازنده ای این گوشی، نیز در حد عالی است چرا که از یک پردازنده ی ۴ هسته ای Mediatek MT6582 با سرعت پردازش ۱٫۵ گیگاهرتز بهره می برد. پردازش گرافیکی این گوشی نیز توسط پردازنده ی آن صورت می گیرد که ARM Mali-400 MP2 نام دارد.

از نظر حافظه نیز این گوشی حرف هایی برای گفتن دارد. حافظه RAM این گوشی یک حافظه ی ۱ گیگابایتی است در حالی که حافظه داخلی اش، ۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. گفتنی است که Sony Xperia E4g قادر است تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت توسط توسعه دهنده های حافظه ای ارتقا پیدا کند.

sony-xperia-e4g

باتری گوشی از نوع باتری های تو کار است که توسط کاربر قابل تعویض نیست. این باتری با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی آمپر در ساعت، قادر نیست به خوبی شارژ را نگه دارد. به عبارتی دیگر مدت زمان مکالمه در این گوشی ۱۲ ساعت است.

هر چند خروجی صدای گوشی و بلند گو در این گوشی از هم جداست اما علاقمندان به موسیقی نمی توانند از یک بلندگوی استریو، بهره مند باشند. علاوه بر این علاقمندان به وب گردی می توانند از بکارگیری مرورگر کروم آن مطمئن باشند هر چند امکانات دیگری نظیر Facebook و YouTube (upload) ، Picasa/Google در این گوشی یافت می شود.

فراموش نکنید که سیم کارت قابل پشتیبانی در این گوشی به صورت Micro SIM می باشد.

جهت اتصالات می توانید از بلوتوث ۴٫۱ و وای فای که در گوشی قرار داده شده است استفاده کنید. در این گوشی از نور مادون قرمز استفاده نشده است بنابراین نمی توانید از آن برای کنترل تلویزیون و… استفاده کنید.

سنسورهای شتاب سنج، مجاورتی و نوری این گوشی، موجب شده است که پشتیبانی از بسیاری از نرم افزار ها در گوشی میسر شود. علاوه بر این گوشی می توانید نمونه ی دو سیم کارته آن موسوم به Sony Xperia E4g Dual را هم جهت خرید انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.