۰

نقدینگی اپل: ۲۰۳ میلیارد دلار

بازدید 946

نقدینگی اپل: ۲۰۳ میلیارد دلار

کنفرانس مالی اپل شب گذشته برگزار شد و شرکت ساکن کوپرتینو عنوان نمود که اکنون دارای ۲۰۲.۸ میلیارد دلار سرمایه در قالب پول نقد، دارایی های که همچون پول نقد محاسبه می شوند و اوراق بهادار کوتاه و بلند مدت است.اگرچه اپل صرفا ۷.۵ درصد از ۲۰۳ میلیارد دلار را به شکل نقد نگه داری می کند اما در میان شرکت های تکنولوژیک و بزرگ جهان، نوع دارایی هایی که در فوق آنها را نام بردیم، همچون پول نقد محاسبه می گردند.

Screen Shot 1394-04-31 at 14.12.24-w600

حال اگر بخواهیم همه دارایی ها اپل، از جمله فهرست موجودی ها، حساب های دریافتنی و املاک را محاسبه کنیم، می توان گفت دارایی شرکت مورد بحث به ۲۷۳ میلیارد دلار خواهد رسید.این در حالی است که بدهی بلند مدت اپل اکنون به ۴۷ میلیارد دلار رسیده؛ نوعی از بدهی که در پایان دوره سه ماهه گذشته، ۴۰ میلیارد دلار بود. بیشتر افزایش این بدهی البته عرضه اوراق بهادار به میزان ۸ میلیارد دلار در ماه مه بوده است.

احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که با وجود داشتن چنین سرمایه هایی، چرا اپل باید به سهام داران بدهکار باشد؟بزرگ ترین دلیل، بی ارزش بودن فعلی پول نقد در ایالات متحده است و از طرفی، بیشتر ذخایر مالی اپل اکنون در خارج از آمریکا واقع گشته اند. کمپانی مورد بحث به این نتیجه رسیده که آوردن چنین پول نقدی به داخل کشور، مالیات های بسیار سنگینی را برایش به ارمغان خواهد آورد؛ درنتیجه فعلا ترجیح می دهد بدهی هایش بزرگ تر شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.