۰

زارع‌پور: با سکوهایی که حقوق مردم را نقض می‌کنند برخورد می‌کنیم

بازدید 515

تخلف گرانفروشی روبیکا برای وزارت ارتباطات محرز شده و وزیر ارتباطات می‌گوید با این پلتفرم برخورد و بسته پیشنهادی برای جبران آن ارائه خواهد شد.به تازگی رئیس مرکز روابط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که یکی از پلتفرم‌های داخلی مرتکب «تخلف سنگین گرانفروشی» شده و ابراهیم رئیسی در راستای استیفای حقوق مردم و جبران خسارت‌های ناشی از این تخلف دستور به برخورد با این پلتفرم داده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز (بیست‌وچهارم آبان ماه) هیئت دولت این موضوع را تصدیق کرده است. این پلتفرم داخلی، که مشخص شد سوپر اپلیکیشن روبیکا بوده است، ظاهراً در ترافیک اینترنت خود گران‌فروشی کرده است.وزیر ارتباطات در خصوص نحوه‌ی احراز این تخلف این‌طور توضیح داد: «گزارش‌هایی در این خصوص به دست ما رسید و پیگیری کردیم و در نهایت این تخلف تأیید شد.»

تخلف پلتفرم داخلی روبیکا در فروش ترافیک خود بوده که به گفته وزیر ارتباطات، نسبت تعرفه ترافیک اینترنت داخلی به ترافیک بین‌الملل را رعایت نکرده است:براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات باید ترافیک سکوهای داخلی ۱/۲ ترافیک بین‌الملل باشد. این میزان در مورد پیام‌رسان‌ها و شبکه اجتماعی یک‌سوم ترافیک بین‌الملل است.

این تخلف در حالی صورت گرفته است که وزارت ارتباطات به‌ویژه پس از اعمال محدودیت‌های اینترنتی در سال گذشته بارها بر حمایت از پلتفرم‌های داخلی، علی الخصوص پیام‌رسان‌ها، تأکید کرده بود.وزیر ارتباطات هم با اشاره به همین مسئله اعلام کرد: «در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی از سکوهای داخلی صورت گرفت و به نوعی خود را وقف سکوهای داخلی کردیم. ولی این به معنای این نیست که از این حمایت سوءاستفاده شود و اعتماد مردم را دچار خدشه کنند.»

همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود ابراهیم رئیسی دستور به برخورد با این پلفترم مرتکب تخلف گرانفروشی داده است و حالا زارع‌پور با تأیید این موضوع، گفته است که «وزارت ارتباطات برای نحوه‌ی جبران این اتفاق، بسته‌ی پیشنهادی خود را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه داده است.»

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.