۰

آشنایی با گروه های تبلیغاتی جهان: WPP

بازدید 1440

WPP

گروه تبلیغاتی WPP با هدف توسعه و مدیریت استعداد ها، شکوفایی و استفاده از آن ها در سراسر جهان، به نفع مشتریان، مشارکت و سود دهی برای خود به وجود امده و در این مسیر فعالیت می کند.

آشنایی با گروه های تبلیغاتی جهان: WPP

داخل WPP، مشتریان به شرکت هایی با مهارت های لازم در حوزه های بازاریابی و ارتباطات بازاریابی دسترسی دارند که البته فرهنگ هر کدام از این شرکت های قدرتمند، از یکدیگر متمایز بوده و بسیاری از آن ها نام های معروفی دارند.

WPP، به عنوان یک شرکت مادر به سه روش جداگانه زیر این شرکت ها را ارتقا بخشیده و تکمیل می کند:

• گروه تبلیغاتی WPP از حجم کارهای اداری شرکت های خود کاسته و موضوعات مالی (نظیر برنامه ریزی، بودجه بندی، ارائه گزارش، کنترل، خزانه داری، مالیات، ادغام ها، مالکیت ها و روابط سرمایه گذار) از مرکز با هم هماهنگ می شوند. به این ترتیب شرکت های WPP وقت خود را صرف پیگیری برتری حرفه ای خواهند کرد.

• گروه تبلیغاتی WPP با هدف سود رسانی به مشتریان و راضی کردن افراد زیردست خود، ضمن تشویق شرکت های زیر مجموعه، یک سری قوانین متفاوت را برای همکاری آن ها با یکدیگر تنظیم می کند. در عرصه مدیریت استعدادها، شرکت مادر، همواره نقشی اساسی و میان گروهی را ایفا می کند.

• در پیشرفتی جدید و برای برخی مشتریان، WPP خود می تواند معادل یک آژانس با خدمات دهی کامل فعالیت داشته و به عنوان پورتال و دروازه ورودی، یک نوع نقطه تماس و پاسخگویی را به وجود آورده.

آشنایی با گروه های تبلیغاتی جهان: WPP

تاریخچه گروه

مارتین سورل در سال ۱۹۸۵ میلادی سهام یک شرکت تولید کننده سبدهای سیمی و محصولات پلاستیکی را خرید و سپس به تحقیق درباره تشکیل یک نهاد عمومی برای تاسیس یک شرکت ارائه دهنده خدمات بازاریابی در سطح جهانی پرداخت.

در فاصله سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷ او مدیر اجرایی گروهی شد که به WPP تغییر نام داده بود. او با خرید سهام شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی در انگلستان و ایالات متحده آمریکا، قابلیت هایی را به وجود آورد.

در سال ۱۹۸۷ او سهام گروه J. Walter Thompson به قیمت ۵۶۶ میلیون دلار را خرید که شامل آژانس تبلیغاتی JWT، شرکت و موسسه Hill & Knowlton، متخصص در زمینه روابط عمومی و یک شبکه فعال در زمینه تحقیقات بازار به نام MRB Group می شد.

در سال ۱۹۸۸ در پی ورود به بورس NASDAQ نیویورک، خرید سهام شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی در آمریکا و انگلستان را ادامه داد.

در سال ۱۹۸۹ سهام گروه Ogilvy به ارزش ۸۶۴ میلیون دلار را خرید که گروه تبلیغاتی Ogilvy & Mather Worlwide، Ogilvy Direct و Ogilvy Public Relations Worldwide را در بر می گرفت. در ادامه شرکت های تحقیقاتی Millward Brown و Research International به WPP پیوستند.

در فاصله بین سال های ۱۹۹۰-۹۲ این گروه برترین گروه تبلیغاتی جهان از سوی سایت Advertising Age لقب گرفت و به بازسازی مالی پرداخت.

در سال ۱۹۹۷ گروه تبلیغاتی WPP شرکت Mindshare را با هدف ارائه نسل جدیدی از برنامه ریزی رسانه، خرید و تحقیق در اروپا و آسیا راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۹۸ این گروه به شاخص FTSE بورس لندن پیوست.

در سال ۲۰۰۲ با خرید سهام در آژانس تبلیغاتی Shanghai، H-Line world (چین) و Era Public Relations (تایوان) حضور خود را در چین و تایوان قدرت بخشید.

در سال ۲۰۰۵ WPP سهام آژانس تبلیغاتی Grey Global Group را خرید.

در سال ۲۰۰۷ در پی تداوم روند خریدها و سرمایه گذاری ها در مناطق و مقررات مهم از لحاظ استراتژیک، Dell گروه تبلیغاتی WPP را به عنوان شریک بازاریابی جهانی خود انتخاب کرد.

در سال ۲۰۰۹، شرکت های این گروه در زمینه کسب جوایز در فستیوال تبلیغاتی بین المللی کن رکورد زدند.

در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ WPP هلدینگ برتر سال در فستیوال خلاقیت بین المللی کن نام گرفت.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.