۰

تقابل لپ‌تاپ‌های MSI GT70 Dominator Pro و Asus ROG G750JZ

بازدید 1268

3717

هر دو لپ‌تاپ مقایسه‌ی امروز ما، MSI Dominator Pro-888 و Asus ROG G750JZ در رده‌ی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی پیشرفته قرار دارند، اما به شیوه‌ی یکسان طراحی و ساخته نشده‌اند. درحالی که دستگاه ایسوس قطعا مدل زیباتر این مقایسه به شمار می‌رود، اما GT70 در بخش‌های داخلی خود با بهینه‌سازی‌های بهتری همراه شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو لپ‌تاپ بازی سطح بالا پی ببرید.

اندازه

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-9

به عنوان دستگاه‌های مخصوص بازی، هر دو سیستم دارای قالب و سطح قابل توجه‌ای هستند، اما به طور کلی هر دو در اندازه‌های مشابه‌ای طراحی شده‌اند.

وزن

 

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-12

در بخش وزن با تفاوت فاحش‌تری روبه‌رو می‌شویم، به طوری که لپ‌تاپ ایسوس مدل سنگین‌تر این قسمت از مقایسه‌ به شمار می‌رود.

جنس بدنه

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-15

هر دو سیستم از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما در لپ‌تاپ ایسوس از زبان طراحی بهتری استفاده شده است، به طوری که پایه‌ی پشت آن از قسمت عقب مانیتور برآمده است.

صفحه‌نمایش

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-2

هر دو سیستم مورد نظر دارای صفحه‌نمایش‌های فول اچ‌دی ۱۷٫۳ اینچی می‌باشند. این سطح از اندازه و کیفیت تقریبا استانداردی در لپ‌تاپ‌های بازی به شمار می‌رود.

صفحه لمسی

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-13

از آنجایی که با سیستم عامل ویندوز بر روی هر دو سیستم مواجه می‌شویم، احتمالا تصور وجود صفحه‌نمایش‌های لمسی را در هر دو دارید، اما این خیال را از سرتان بیرون کنید، زیرا هیچ کدام از این دو لپ‌تاپ دارای صفحه لمسی نیستند.

پردازنده

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-7

از این بخش هیجان واقعی رقابت آغاز می‌شود. در حالی که هر دو لپ‌تاپ قدرت خود را از پردازنده‌های Core i7 اینتل تامین می‌نمایند، مدل ۴۸۰۰MQ لپ‌تاپ MSI قدرتمندتر از پردازنده‌ی ایسوس است. شایان ذکر است که تمامی لپ‌تاپ‌های Asus G750 به اجرای پردازنده‌های ۴۷۰۰HQ می‌پردازند، به این معنی که راهی برای قرار دادن تراشه‌ی قدرتمندتر i7 در این دسته از لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد.

گرافیک

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-3

در بخش عملکرد گرافیکی به هیچ وجه نمی‌توان این دو دستگاه را یکسان و مشابه فرض کرد، با اینکه هر دوی آن‌ها جایگاه پردازنده‌های گرافیکی GTX 880M انویدیا جیفورس هستند. با این حال، کارت گرافیک MSI دارای دوبرابر مقدار VRAM لپ‌تاپ ایسوس می‌باشد که آن را به انتخابی برتر تبدیل می‌نماید.

رم

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-8

دستگاه MSI در این پیکربندی مقدار رم بیشتری را ارائه می‌دهد. البته می‌توان رم لپ‌تاپ G750JZ ایسوس را نیز تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد.

فضای ذخیره‌سازی

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-11

پیکربندی فضای ذخیره‌سازی این دو لپ‌تاپ نشان از پیچیده بودن انتخاب یک لپ‌تاپ بازی پیشرفته دارد. در این مقایسه، ایسوس با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD در کنار یک ترابایت حافظه‌ کندتر HHD همراه شده است. در حالی که این مقدار فضای ذخیره‌سازی مقداری به اندازه به نظر می‌رسد و سرعت اجرای سریع سیستم را تضمین می‌نماید، پیکربندی سه گانه‌ی SSD لپ‌تاپ MSI قطعا گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود، به طوری که تنظیمات RAID 0 آن سرعت دسترسی بیشتری را به فایل‌های شما تامین می‌کند.

البته باید گفت که لپ‌تاپ ایسوس از تنظیمات فضای ذخیره‌سازی متعددی از جمله گزینه‌های RAID 0 پشتیبانی می‌کند، اما در عوض باید هزینه‌های اضافی قابل توجهی را نیز بپردازید.

پورت‌ها

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-5

در حالی که لپ‌تاپ MSI تعداد پورت‌های USB بیشتری را در خود جای داده، اما لپ‌تاپ G750JZ ایسوس دارای پورت‌های سریع‌تر USB 3.0 نسبت به رقیب خود است. هر دو سیستم مجهز به گزینه‌هایی برای اتصال به نمایشگرهای خارجی هستند. به طور کلی می‌توان رتبه‌ی برتر این بخش را به لپ‌تاپ ایسوس به دلیل وجود پورت تاندربولت بخشید.

دیسک درایو

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-1

هر دو سیستم قادر به خواندن دیسک‌های بلوری هستند، اما لپ‌تاپ MSI در این بخش با داشتن قابلیت رایت دیسک‌ها بهتر عمل می‌کند.

نرم‌افزار

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-10

هر دو به اجرای ویندوز ۸٫۱ می‌پردازند.

قیمت

msi-dominator-pro-vs-asus-rog-g750-16

در پیکربندی‌های مورد استفاده برای این مقایسه، لپ‌تاپ ایسوس با قیمت ارزان‌تری نسبت به رقیب خود همراه می‌باشد. با این حال، با یک پردازنده‌ی قدرتمندتر، حافظه‌ی گرافیکی و مقدار رم بیشتر، پیکربندی فضای ذخیره‌سازی بهتر، پرداخت ۳۵۰ دلار بیشتر به نظر معامله‌ی خوبی می‌باشد.

در حالی که لپ‌تاپ MSI تقریبا یک برنده‌ی واضح به شمار می‌رود، اما نکات دیگری نیز وجود دارد. قیمت و پیکربندی‌های دستگاه‌های این مقایسه از میان قابل دسترسی‌ترین مدل‌های هر دو دستگاه انتخاب شده است (از سایت آمازون).

همانگونه که پیش از این ذکر شد، لپ‌تاپ ایسوس با مقدار رم بیشتر (یا کمتر) و گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی بهتر نیز همراه است. با این حال، پردازنده‌ی همه‌ی مدل‌ها مشابه بوده و همچنین گزینه‌‌ی ۸ گیگابایت کارت گرافیک ۸۸۰M برای این نوع از لپ‌تاپ وجود ندارد. با توجه به اینکه لپ‌تاپ MSI در این دو بخش بهتر عمل می‌کند، توصیه‌ی خرید Asus G750JZ کمی سخت می‌شود.

منبع : gizmag

برچسب‌ها:, , , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.