۰

‫مقایسه‌ی تصویری LG Watch Urbane و Moto 360‬

بازدید 1067

9796

ال.جی یکی از بهترین اسمارت‌واچ‌های سال ۲۰۱۴ را در قالب G Watch R ساخته بود. اکنون این کمپانی با یک مدل تمام فلزی با نام LG Watch Urbane به این عرصه بازگشته است. اجازه دهید در این مطلب به مقایسه‌ی ویژگی‌ها و مشخصات این ساعت با ساعت هوشمند Moto 360 بپردازیم.

نرم‌افزار

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-17

این دو ساعت هر دو در رده‌ی ساعت‌های هوشمند Android Wear قرار دارند و از آنجایی که گوگل اجازه‌ی انتشار پوسته‌های سفارشی را برای این پلتفرم خود نداده، نرم‌افزار آنها اساسا یکسان هستند. تنها تفاوت آنها در اپلیکیشن‌ها مانند اپلیکیشن Wellness موتورلا می‌باشد.Android Wear پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای کنترل‌های صوتی، نوتیفیکیشن‌ها و برنامه‌های پیگیری سلامتی و تناسب اندام هستند. در حال حاضر این پلتفرم برای کاربردهای فراتر از موارد ذکر شده، استفاده نمی‌شود.

ابعاد

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-7

با نگاهی به بدنه‌های دو ساعت در تصویر می‌بینید که Watch Urbane سیزده درصد بلندتر از ساعت موتورلا و دارای همان عرض Moto 360 است. Urbane همچنین پنج درصد باریک‌تر از پرچم‌دار موتورلا است.

وزن

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-21

ال.جی هنوز وزن ساعت خود را اعلام نکرده است.

جنس بدنه

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-2

ساختار تمام فلزی از ارتقاهایی است که ال.جی در Watch Urbane ایجاد کرده است. این ویژگی علاوه بر کاربرد در دنیای مد، این ساعت را خوش‌ ظاهرتر از G Watch R کرده است.اگرچه بدنه‌ی Moto 360 از فولاد ساخته شده، قسمت پشت آن از پلاستیک ساخته شده است.

کلیدهای فیزیکی

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-3

هر کدام از این ساعت‌ها دارای یک کلید فیزیکی هستند که اغلب برای روشن و خاموش کردن آنها بکار می‌روند (با فشردن طولانی مدت آنها می‌توانید به منوی میانبر دست یابید).

رنگ‌ها

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-4

LG Watch Urbane در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی ارائه خواهد شد. ساعت Moto 360 در سه آپشن رنگ مختلف (مشکی، نقره‌ای و طلایی) عرضه شده، اما موتورولا آپشن‌های مختلف کمی را برای بند ساعت خود ارائه داده است. این انتخاب‌ها شامل بند چرمی، فلزی و فلزی باریک است که هر یک دارای چندین گزینه‌ی رنگی هستند.

بند پیشفرض

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-6

برای مدل ۲۵۰ دلاری موتو ۳۶۰ یک بند چرمی وجود دارد (درست مانند Watch Urbane ال.جی). اما با پرداخت ۸۰-۵۰ دلار بیشتر برای ساعت موتورلا می‌توانید یکی از بندهای فلزی را انتخاب کنید.

بند قابل تعویض

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-19

کاربران و خریداران هر دو ساعت همچنین می‌توانند بندهای پیشفرض را با بندهای استاندارد ۲۲ میلی‌متری تعویض کنند.

صفحه‌نمایش (اندازه)

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-9

صفحه‌ی مدور Urbane دارای نمایشگر ۱٫۲ اینچی و به اندازه‌ی ۷۲درصد بزرگی موتو ۳۶۰ است. توجه داشته باشید که صفحه‌ی تقریبا گرد موتو در انتهای نمایشگر خود با کمی برش همراه است.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-8

LG Watch Urbane دارای بیست درصد رزولوشن بیشتر در نمایشگر خود است.

صفحه‌نمایش (نوع)

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-10

از آنجایی که شاهد وجود دو نمایشگر یکسان در ساعت‌های هوشمند ال.جی هستیم، می‌دانیم که نمایشگر OLED پلاستیکی Urbane دارای سطوح مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های غنی‌تر نسبت به نمایشگر IPS موتو است. نمایشگر موتو در عمر باتری این دستگاه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

باتری

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-1

موتو ۳۶۰ دارای یک باتری ۲۲ درصد کوچک‌تر از ساعت ال.جی است، که با در نظر گرفتن پردازنده‌ی نه چندان قدرتمند و تکنولوژی IPS نمایشگر، عمر باتری آن چندان خیره‌کننده نیست. هنگامی که نمایشگر ساعت خود را چندان مورد استفاده قرار ندهید، باتری آن یک روز کامل را دوام خواهد آورد.

سازگاری با تلفن‌های اندروید

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-0

مانند تمامی گجت‌های Android Wear، هر دو دستگاه نیاز به گوشی‌های اندرویدی نسخه‌ی ۴٫۳ یا بالاتر دارند. این ساعت‌ها یک اتصال بلوتوث با تلفن شما برقرار خواهند کرد.

سازگاری با آیفون

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-13

همانطور که می‌دانید ساعت‌های Android Wear سازگاری خوبی با آیفون‌ها ندارند. مالکان آیفون باید تا ماه آوریل و عرضه‌ی اسمارت‌واچ پرچم‌دار کمپانی اپل منتظر بمانند.

سنسور ضربان قلب

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-11

هر دو ساعت دارای مانیتورهای ناظر ضربان قلب هستند، اما این سنسورها در دو ساعت کمی متفاوت عمل می‌کنند. سنسور Urbane تنها بر حسب تقاضا فعال می‌شود، درحالیکه سنسور موتو ۳۶۰ نبض شما را به صورت روزانه در پس‌زمینه اندازه‌گیری می‌کند و همچنین دارای گزینه‌ی اندازه‌گیری بر حسب تقاضا نیز می‌باشد.

مقاومت در برابر آب

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-20

هر دو ساعت مجهز به تاییدیه‌ی مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP67 هستند، به این معنی که می‌توانند برای مدت سی دقیقه تا عمق یک متری آب دوام آورند.

پردازنده

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-5

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ در Urbane از پردازنده‌های استاندارد در میان ساعت‌های هوشمند اندرویدی محسوب می‌شود، درحالیکه موتورلا از پردازنده‌های Texas Instruments در موتو ۳۶۰ استفاده کرده است.موتو دارای مشکلات عملکردی خاصی نیست، اما قطعا اسنپدراگون قادر به ارائه‌ی عملکرد بهتر است.

رم

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-15

هر دو ساعت به ۵۱۲ مگابایت رم مجهز شده‌اند.

فضای ذخیره‌سازی

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-18

هر دو از فضای ذخیره‌سازی چهار گیگابایت استفاده می‌کنند. با توجه به کم حجم بودن برنامه‌های اندروید ویر، این مقدار فضا کافی و بیش از اندازه به نظر می‌رسد.

تاریخ عرضه

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-16

هنوز زمان عرضه‌ی دقیق ساعت LG Watch Urbane اعلام نشده است. اما همه می‌دانند که ال.جی قصد معرفی و رونمایی از این ساعت خود را در همایش جهانی موبایل که در اوایل ماه مارس در بارسلونا برگزار خواهد شد، دارد.

قیمت پایه

 

lg-watch-urbane-vs-moto-360-14

قیمت هم از رازهای ساعت ال.جی است. باید اشاره کرد که برادر این ساعت، G Watch R با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه شد. آیا ال.جی قیمت بیشتری را در ازای طراحی شیک‌تر Urbane دریافت خواهد کرد؟موتو ۳۶۰ با بند چرمی، هزینه‌ی ۲۵۰ دلاری را برایتان درپی دارد، اما می‌توان با پرداخت ۳۰۰ دلار این ساعت را با بند فلزی خریداری کرد. نسخه‌های باریک‌تر موتورولا از بند فلزی هم دارای قیمت ۳۰۰ دلار (نقره‌ای) و ۳۳۰ دلار (طلایی) هستند.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.