۰

مقایسه‌ی تصویری Microsoft Surface 3 و ۲۰۱۵ MacBook Air

بازدید 1068

11250

سرفیس ۳ جدید مایکروسافت بسیاری از ویژگی‌های دستگاه فوق‌العاده‌ی سرفیس پرو ۳ را به ارث برده است و آنها را در یک دستگاه کوچک‌تر، ارزان‌تر و کم قدرت‌تر قرار داده است. امروز می‌خواهیم در قالب یک مقایسه‌ی تصویری دیگر به مقایسه‌ی ویژگی‌های این دستگاه در برابر تازه‌ترین دستگاه ۱۱ اینچی MacBook Air اپل بپردازیم.

شکل فیزیکی

macbook-air-vs-surface-3-9

سرفیس ۳ یک دستگاه دو در یک قابل تغییر به شمار می‌رود. این محصول مایکروسافت یک تبلت دارای نمایشگر لمسی می‌باشد اما با افزودن کاور کیبورد می‌توان آن را به یک لپ‌تاپ نیز تبدیل کرد. از طرف دیگر، مک‌بوک ایر یک لپ‌تاپ غیرلمسی سنتی می‌باشد.

برنامه‌های دسکتاپ

macbook-air-vs-surface-3-5

سرفیس‌های قدیمی‌تر غیر پرو به اجرای ویندوز RT می‌پرداختند که قادر به اجرای برنامه‌های دسکتاپ ویندوز نبود. اما این محصول جدید می‌تواند برنامه‌های x86 را اجرا کند.

ابعاد

macbook-air-vs-surface-3-6

سرفیس ۳ جدید سه درصد کوتاه‌تر و یازده درصد کم‌عرض‌تر از نسخه‌ی ۱۱ اینچی مک‌بوک ایر می‌باشد. مشخصات درج شده در تصویر مربوط به ضخامت سرفیس بدون در نظر گرفتن کیبورد آن می‌باشد. اما هنگامی که کاور کیبورد را به این دستگاه بیافزاییید، ضخامت آن به ۱۳٫۶ میلی‌متر می‌رسد. این تبلت ۲۰ درصد باریک‌تر از مک‌بوک ایر می‌باشد، اما توجه داشته باشید که ایر دارای یک طراحی مخروطی شکل می‌باشد و ضخامت درج شده در تصویر برای آن تنها مربوط به ضخیم‌ترین نقطه است.

وزن

macbook-air-vs-surface-3-23

با اتصال کیبورد، سرفیس ۳ کوچک‌تر ۱۸ درصد سبک‌تر از MBA است.

جنس بدنه

macbook-air-vs-surface-3-1

در صورت استفاده از هر گونه نسخه‌ی سرفیس مایکروسافت، با ساختار منیزیمی روبه‌رو هستید. ساختار یکپارچه‌ی آلومینیومی نیز از ویژگی‌های ثابت مک‌بوک‌ایر می‌باشد، ساختاری که از زمان ۲۰۱۰ MBA تاکنون تغییر نکرده است.

ترک‌پد

macbook-air-vs-surface-3-20

این بهش از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی مک‌بوک است که با یک ترک‌پد شیشه‌ای فوق پاسخگو و بزرگ همراه می‌باشد. سرفیس از یک ترک‌پد کوچک‌تر و پلاستیکی استفاده می‌کند.

رنگ‌ها

macbook-air-vs-surface-3-3

در اینجا حق انتخاب برای کاربر وجود ندارد، به طوری که هر دو دستگاه تنها در رنگ‌های نقره‌ای عرضه می‌شوند. با این حال در خرید کاور کیبورد یا قلم سرفیس می‌تواند رنگ‌های مختلفی را انتخاب کنید.

صفحه‌نمایش (اندازه)

macbook-air-vs-surface-3-8

نمایشگر سرفیس ۳ دارای ۹۴ درصد از بزرگی فضای نمایشگر ۱۱ اینچی ایر می‌باشد.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

macbook-air-vs-surface-3-7

این بخش از برتری‌های سرفیس می‌باشد، به طوریکه رزولوشن نمایشگر مک‌بوک ایر در رده‌ی کاملا متفاوتی قرار دارد.

قلم

macbook-air-vs-surface-3-12

سرفیس ۳ به خوبی با قلم سرفیس سازگاری دارد که با سرفیس پرو ۳ ارائه شده بود. البته در این محصول جدید باید آن را با قیمت ۵۰ دلار به صورت جداگانه خریداری کنید.

پردازنده

macbook-air-vs-surface-3-4

سرفیس ۳ از پردازنده‌ی اینتل اتم استفاده می‌کند، یک پردازنده‌ی عالی برای این نوع از دستگاه. سرفیس جدید مایکروسافت به اجرای ویندوز کامل می‌پردازد اما دارای مدیریت قدرت شبیه به دستگاه‌های مبتنی بر ARM مانند آیپدها و اسمارت‌فون‌ها می‌باشد. با این حال قدرت پردازشی آن پایین‌تر از پردازنده‌ی Core i5 مک‌بوک ایر قرار می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید مک‌بوک ایر را با تراشه‌ی سریع‌تر Core i7 در صورت سفارش آن از وبسایت اپل، پیکربندی نمایید.

رم

macbook-air-vs-surface-3-14

فضاهای ذخیره‌سازی بیشتر سرفیس ۳ از رم چهار گیگابایت استفاده می‌کنند، اما نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه دارای دو گیگابایت رم می‌باشد. مک‌بوک ایر به چهار گیگابایت رم در مدل پایه‌ی خود مجهز شده که قابل پیکربندی تا هشت گیگابایت می‌باشد.

فضای ذخیره‌سازی

macbook-air-vs-surface-3-17

مک‌بوک ایر در مدل پایه‌ی خود دارای دوبرابر حافظه‌ی داخلی بیشتر نسبت به سرفیس ۳ می‌باشد.

MicroSD

macbook-air-vs-surface-3-12

با اسلات کارت microSD سرفیس می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن را ارتقا دهید. اگرچه نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر به یک اسلات SD مجهز شده، اما نسخه‌ی ۱۱ اینچی آن فاقد اسلات کارت حافظه است.

LTE

macbook-air-vs-surface-3-12

می‌توانید با پرداخت صد دلار، نسخه‌ای از سرفیس ۳ با قابلیت ۴G LTE را دریافت کنید. هنوز مک‌بوکی با قابلیت‌های سلولار ارائه نشده است.

باتری

macbook-air-vs-surface-3-0

مایکروسافت هنوز جزئیات باتری سرفیس ۳ را اعلام نکرده است، اگرچه زمان اجرای تا ۱۰ ساعت پخش ویدئو را برای آن تخمین زده است. زمان اجرای وب‌گردی مک‌بوک ایر هم نه ساعت می‌باشد.

دوربین‌ها

macbook-air-vs-surface-3-2

به عنوان یک نیمه تبلت، سرفیس دارای دو دوربین است که دارای رزولوشن‌ دوربین‌های تبلت نیز می‌باشند. مک‌بوک هم به عنوان یک نوت‌بوک اختصاصی به یک وبکم ۷۲۰p مجهز شده است.

USB

macbook-air-vs-surface-3-21

مک‌بوک ایر دارای دو پورت USB 3.0 است، درحالی که تعداد این پورت در سرفیس یک عدد می‌باشد.

تاندربولت

macbook-air-vs-surface-3-19

مک‌بوک ایر همچنین به یک پورت تاندربولت مجهز شده است.

خروجی ویدئو

macbook-air-vs-surface-3-22

حتی اگر از لوازم جانبی تاندربولت استفاده نکنید، می‌توانید از این پورت مک‌بوک به عنوان یک Mini DisplayPort برای خروجی ویدئو بهره ببرید. سرفیس دارای یک پورت اختصاصی Mini DisplayPort می‌باشد.

نرم‌افزار

macbook-air-vs-surface-3-16

سرفیس به اجرای ویندوز ۸٫۱ می‌پردازد و به زودی آپدیت ویندوز ۱۰ را نیز دریافت می‌نماید. بر روی مک‌بوک ایر هم OS X Yosemite اجرا می‌شود.

تاریخ عرضه

macbook-air-vs-surface-3-15

جدیدترین نسخه‌ی مک‌بوک ایر پس از رویداد اخیر اپل در ماه گذشته عرضه شد. سرفیس ۳ نیز در پنجم می معرفی و عرضه آن از هفتم می آغاز شد.

قیمت پایه

macbook-air-vs-surface-3-13

حتی با کاور کیبورد و قلم سرفیس، سرفیس ۳ مایکروسافت ۲۲۰ دلار ارزان‌تر می‌باشد. فقط توجه داشته باشید که در مدل پایه سرفیس ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را در اختیار خواهید داشت، درحالیکه این فضا برای مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر ۱۲۸ گیگابایت می‌باشد. در صورت خرید مدل ۱۲۸ گیگابایتی سرفیس، تفاوت قیمت فقط به ۱۲۰ دلار می‌رسد.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.