۰

چرا هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان را اعراب برگزار می‌کنند؟

بازدید 1225

همان طور که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور وعده کرده بود، مجمع فناوری اطلاعات کشورهای عرب «اجمع» یکی از برگزارکنندگان هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبان است. مسئولان همایش، ارتباطات بین الملل را دلیل حضور «اجمع» می‌دانند.سهیل مظلوم، دبیر همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان در گفت‌وگو با آنا با اشاره به ضعف سازمان در برقراری ارتباطات بین‌الملل، گفت: باتوجه به اینکه می‌خواستیم این همایش برد بین‌المللی داشته و خارجی‌ها نیز در آن حضور داشته باشند، از اجمع برای برگزاری این همایش کمک گرفتیم، زیرا دو سال قبل سازمان با این مجمع قرارداد همکاری امضا کرد.

هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان

وی در پاسخ به این سؤال که آیا «اجمع» تنها در ثبت‌نام خارجی‌ها کمک کرده است که نام آن به عنوان برگزار کننده آمده‌است، گفت: این گروه تنها در بحث روابط بین‌الملل و حضور خارجی‌ها به ما کمک کرده‌است.

کاظم آیت‌اللهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این باره به آنا گفت: ما با همه سازمان‌های مرتبط ارتباط داریم، ولی بنا به قراردادی که داشتیم و بر اساس تجربیات بین‌الملل خوب اجمع، از آنها استفاده کردیم.

او در پاسخ به اینکه «چرا اجمع در لیست برگزار کنندگان است نه در حامیان؟» اظهار کرد: من تعاریف شما را از برگزار کننده، حامی و شرکت کننده نمی‌دانم، اما و مهم این است که ارتباط هم افزایی در حوزه ICT با حضور اجمع شکل گرفته است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره دلیل حضور شرکت کنندگان خارجی در همایش هفته فناری اطلاعات پارسی زبانان نیز گفت: ما نیاز به حضور در بازارهای عربی و  منطقه داریم و همچنین باید از تجربیات کشورهای عربی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نهایت استفاده را ببریم.

وی در مورد ارتباط مستقیم اجمع با آمریکا گفت: برای ما تجربیات آنها مهم است و به ارتباطات آنها با دیگر کشورها کاری نداریم.

به گزارش آنا،‌ مجمع فناوری اطلاعات کشورهای عربی که با ۱۷ کشور آغاز به کار کرد، هم‌اکنون با حضور مسئولان فناوری اطلاعات حدود ۲۲ کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیران این مجمع ضمن تشکیل واحد اجمع آمریکا، پرچم و نام این کشور را به لوگوی خود آورده‌اند. (به سایت http://www.ijma3.org مراجعه کنید)

در پاییز سال ۸۹ یکی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اولین رابطه‌ها با این مجمع را برقرار کرد. در آذر همان سال با هزینه پرداختی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور “نزار زاکا” دبیرکل اجمع برای بازدید از نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۰ به ایران آمد.

لوگوی هفته فناوری اطلاعات پارسی زبانان نیز دقیقا مانند لوگوی هفته فناوری اطلاعات خاورمیانه و شمال آفریقا، برگرفته از لوگوی اجمع است.

حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی چون سازمان فناوری اطلاعات، شواری عالی فضای مجازی و شورای عالی اطلاع رسانی از این همایش نیز جالب توجه است. حال سوال اینجاست که چرا مجمع فناوری اطلاعات کشور‌های عربی (اجمع) باید برگزارکننده هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان باشد؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.