۰

لپ تاپ های کاملاً بی سیم اینتل

بازدید 1035

intel-wire-free-pc-100578641-large

اینتل از طرح اولیه لپ تاپی موسوم به “World’s First No-Wires” پرده­ برداری کرد. طبق اظهارات اینتل این لپ تاپ به صورت بی سیم شارژ می­شود و ارتباط آن با لوازم جانبی نیز از طریق بی­سیم می­باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این کامپیوترها را معرفی کنیم.از آنجا که این لپ تاپ اولیه بعد از قرار گرفتن بر روی یک صفحه یا میز شارژ­کننده بی­سیم، مجدد شارژ خواهد شد، کابران را از حمل شارژهای بزرگ برق بی­ نیاز می­کند.

این لپ تاپ جدید به صورت بی­سیم و از طریق تکنولوژی (Wi-Di (Wireless Display  به نمایشگرها وصل می­شود که این قضیه باعث حذف پورت­های HDMI و دیگر پورت­های اتصال آن به نمایشگرها می­شود. البته باید توجه داشت که نمایشگر در این حالت باید به تکنولوژی Wi-Di مجهز باشد.کرک اسکاگن، معاون ارشد مدیرعامل اینتل در سخنرانی هفته گذشته خود در چین اظهار داشت:” این اولین کامپیوتر جهان خواهد بود که شما را از اتصال هر سیمی بی­نیاز خواهد کرد” وی با بیان اینکه بسیاری از سازنده­های کامپیوترها سعی می­کنند از این بینش اینتل مبنی بر حذف کلیه سیم­ ها حمایت کنند، گفت: ” به عنوان مثال Lenovo در آینده از این ویژگی­ها در لپ­تاپ­های تجاری خود استفاده خواهد کرد.”

لپ­تاپ ذکر شده به صورت ترکیبی است به این معنی که صفحه نمایش می­تواند از کیبورد جدا بشود.اینتل می­خواهد لپ­تاپ­ها را به صورت کاملاً بی­سیم به وسایل جانبی مثل مانیتورها و حافظه­ های جانبی، از طریق تکنولوژی در حال ظهور WiGig مرتبط کند.

این نمونه اولیه همچنین اولین نسل از لپ­تاپ­ها بر پایه ­ی پردازنده­های سری ششم اینتل است که با نام Skylake شناخته­­ می­شوند. به نظر می­رسد این کامپیوترهای بی­ سیم به دلیل در دسترس نبودن کافی تمامی لوازم جانبی بی­ سیم و صفحه­ های شارژ بی­ سیم برای آنها، در حال حاضربه صورت کامل قابل عملیاتی شدن نیستند. اینتل در حال مذاکره با شرکت­های خطوط هوایی، فرودگاه­ها، رستوران­ها و دیگر سازمان­ها برای راه ­اندازی پایگاه­های دارای صفحه­ های شار بی­ سیم می­باشد.هدف دیگر از این لپ­تاپ­ها بی ­نیاز کردن کاربران از محاسبات و انجام کارهای اضافی است، به این صورت که این لپ­تاپ­ ها از احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می­کنند. ویندوز ۱۰ نیز از احرازهویت بیومتریک تحت ویژگی” Windows Hello” پشتیبانی می­کند.

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.