۰

وزیر ارتباطات علت افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل را به نمایندگان مجلس توضیح داد

بازدید 1511

پس از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط یک ربات تلگرام، مسدود شدن آن ربات و علی رغم سکوت طولانی مدت مسئولان ایرانسل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس در این باره توضیحاتی داده است.

139405011844573225741534

گفتنی است رباتی در تلگرام طی روز های اخیر، با دریافت شماره‌ های ایرانسل، اقدام به افشای اطلاعات شخصی دارنده ی سیم کارت می کرد؛ اطلاعاتی از جمله نام، آدرس، شماره ی منزل و غیره. در توضیحاتی که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد نیز مشخص شد منشأ این اطلاعات، دیتابیس به سرقت رفته ی ایرانسل در سه سال گذشته است که فارغ از ربات مسدود شده، روی اینترنت وجود دارد و ظاهراُ خرید و فروش هم می شود.

وزیر ارتباطات در خصوص علت این ماجرا با بیان اینکه حدود دو سال و نیم پیش یکی از اپراتور های کشور کلیه ی اطلاعاتش را در ارتباط با مشترکان در اختیار یکی از نهاد ها گذاشت، گفت: «متأسفانه در آن زمان، اطلاعات توسط یکی از همکاران آن نهاد به بیرون درز کرد که در آن زمان، نهاد مربوطه برخورد لازم را با خاطیان داشت. متأسفانه همان اطلاعات با روش دیگری در یکی از کانال‌ های اجتماعی درز کرده است».

واعظی ادامه داده است: «بعد از این موضوع، بلافاصله تماسی را با مسئولان آن شبکه ی اجتماعی برای حذف ربات داشتیم و نهایتاً آن اطلاعات مسدود شد». او همچنین گفته است: «اپراتور ذیربط هم در حال شکایت است. در کل اتفاق جدیدی نیافتاده است».

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.