۰

گوگل، فریم‌ورک پرداخت خود را با عنوان Android Pay ارائه می‌‌کند

بازدید 1141

986eb549-fe4b-4d54-85f8-ee204d7b6f22_800

اخیرا شایعات متعددی در مورد سیستم پرداخت گوگل مطرح شده است. حال ساندار پیچای، در کنگره‌ی موبایل بارسلون خبر از ارائه‌ی فریم‌ورک این کمپانی با عنوان Android Pay داده است. نکته‌ی جالب توجه در خصوص اندروید پِی این است که گوگل یک سیستم پرداخت ارائه نمی‌کند؛ بلکه فریم‌ورک مورد نظر را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

ساندار پیچای، نائب رئیس ارشد گوگل در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون، به این نکته اشاره کرد که غول جستجو درصدد ارائه‌ی فریم‌ورک مربوط به سیستم پرداخت خود با عنوان اندروید پی است. گوگل به این نکته پی برده که استفاده از موبایل برای انجام پرداخت‌ها اهمیت پیدا کرده و از این‌رو درصدد راه‌اندازی سرویس خود است.

براساس اطلاعات ارائه شده‌، گوگل در سرویس خود از فناوری توکن استفاده خواهد کرد. در این سیستم در زمان انجام تراکنش‌های مالی، از عبارت‌های کدگذاری شده‌ی یکبار مصرف استفاده خواهد شد. با استفاده از این فناوری می‌توان در مواقعی که حتی ارتباط تلفنی گوشی‌هوشمند برقرار نیست، پرداخت‌های مورد نظر خود را انجام داد. این سیستم را می‌توان تا حدودی مشابه اپل‌پی دانست.

عرضه‌ی API این سیستم بدین معنا است که از این پس توسعه‌دهندگان نیز قادر خواهند بود تا از امکانات اندروید پی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. شاید این سؤال مطرح شود که سرنوشت والت چگونه خواهد بود؟ گوگل همچنان والت را ارائه خواهد داد و از API اندروید پی به‌عنوان هسته‌‌ی اصلی خود استفاده خواهد کرد. اندروید پی را می‌توان با NFC مورد استفاده قرار داد و همچنین اعتبارسنجی از طریق بهره‌گیری از فاکتورهای بیومتریک نظیر اثر انگشت نیز میسر است. دیروز سامسونگ سرویس پرداخت خود را با عنوان سامسونگ پی معرفی کرد. ساندرای پیچای نسبت به همکاری با سامسونگ برای ترکیب دو سرویس ابراز علاقه کرده است.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.