۰

ایران در صدر جدول کشورهای پر اختلال اینترنتی قرار گرفت / شرکت زیرساخت: اختلال خط قرمز ماست

بازدید 860

 ۷ ماه از شروع اختلال و محدودیت اینترنت در کشور می‌گذرد و هر روز این اختلال‌ها و محدودیت‌ها به شیوه جدیدی برای کاربران خودنمایی می‌‌کنند. نمونه آخر آن هم مربوط به هفته گذشته بود که اینترنت کاربران شرکت شاتل برای ساعت‌ها ا با کندی یا خارج شدن از دسترسی روبه‌رو شد. شرکت شاتل ساعت‌ها بعد از این اختلال‌ها اعلام کرد که یک مشکل برقی در دیتاسنتر این شرکت عامل این اختلال شده است. در حالی که اختلال‌ها و محدودیت‌های اینترنت به نیم سال رسیده است مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در تازه‌ترین اظهار نظر گفته است که اختلال روی اینترنت خط قرمز این شرکت است. 

او که در همایش تبیین پروژه‌های راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت بدون حضور خبرنگاران صحبت می‌کرده در این مورد گفته است: «در شرایط فعلی همه همکاران چه ستادی و چه فنی باید بدانند هیچ گونه قطعی و اختلال در ارائه سرویس معنایی ندارد و همه باید دست‌ به‌ دست هم دهیم تا کوچک‌ترین اختلالی به وجود نیاید. بنابراین در این زمینه هرگونه اقدامی از جمله تامین پاور، بازمهندسی ها و…که لازم است برای پایداری انجام شود، بایستی مدنظر قرار گیرد.»

به گزارش کلاودفلر، در شش ماه گذشته  به دلیل اعتراضات مردمی در پی مرگ مهسا امینی در ماه سپتامبر، ایران شاهد بیشترین قطعی‌های اینترنت در سطح جهان بوده که به‌صورت عامدانه از سوی دولت اعمال شده‌اند. البته، علیرغم این‌که قطعی‌های سیاسی نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی تا حد زیادی برطرف شده، اما بزرگ‌ترین قطعی سال ۲۰۲۳ مربوط به محدودیت‌های گسترده ژانویه است که برای جلوگیری از تقلب در کنکور سراسری اعمال شد. 

کلاودفلر ادعا می‌کند بزرگ‌ترین قطعی‌های اینترنت سال ۲۰۲۳ تاکنون، مربوط به ۱۹ ژانویه و کشور ایران است که در آن، اینترنت‌های موبایلی دو اپراتور اول ایران، ایرانسل و همراه اول برای مدت نسبتاً طولانی قطع شده و در استان‌های البرز، فارس، خوزستان و خراسان رضوی نیز ترافیک‌های بسیار پایین ثبت شده است. بعد از ایران در این لیست نام کشورهایی چون موریتانی، پنجاب، هند دیده می‌شود.جای گرفتن ایران در صدر جدول کشورهای دارای بیشترین اختلال اینترنت هم در حالی است که پیوسته وزارت ارتباطات هر گونه قطعی یا اختلال عمدی در اینترنت را رد می‌کند. برای نمونه ماه پیش عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی اعلام کرد که در ایران هیچ قطعی یا اختلال از پیش برنامه‌‌ریزی‌ شده‌ای وجود ندارد

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.