۰

وزیر ارتباطات: از شب گذشته ۵ میلیون نفر از سرویس رادار گیم استفاده کرده‌اند

بازدید 686

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره راه‌اندازی سرویس رادار گیم گفت: از شب گذشته ۵ میلیون نفر از این سامانه استفاده کردند و ۴۰۰ هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کردند که نشان می‌دهد سرویس مورد نیازی در کشور بوده است. او همچنین اعلام کرد: این اولین قدم برای حوزه بازی‌های رایانه‌ای بود برای حوزه‌های دیگر هم داریم تدابیری می‌اندیشیم که سرعت دسترسی و تجربه کاربری انشالله بهبود پیدا کند.

عیسی‌ زارع‌پور همچنین به بازنگری در محدودیت‌های ایجادشده برای برخی پلتفرم‌ها اشاره کرده و گفت: «بخشی از محدودیت‌ها در پلتفرم‌ها در یک الی دو دهه گذشته اعمال شده که حالا شاید دلایل این محدودیت از بین رفته و قابل بازنگری باشد؛ به همین دلیل در تلاشیم نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم.»رئیس‌جمهور یک‌شنبه همین هفته در جلسه هیئت دولت دستوری را برای تسریع دسترسی مردم به فضای مجازی صادر کردند که ما مشکلات را بررسی و برطرف کنیم. ما کاروگروهی را به شکل ویژه پیش‌بینی کردیم، دوستان در حال بررسی هستند که ببینیم چه مشکلاتی وجود دارد.

 بخشی از مشکلات فنی و زیرساختی است که بعضی از آن‌ها ریشه قدیمی دارد، مثل عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطات ثابت که انشالله با توسعه پروژه فیبر نوری که شتاب گرفته، در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همین الان هم کار در ۱۰ استان آغاز شده و به‌سرعت در حال پیش‌روی است. برخی مشکلات هم از حوزه اختیارات ما خارج است؛ از جمله محدودیت‌های اعمال‌‌شده که ما داریم تلاش می‌کنیم بخشی از محدودیت‌هایی که قابل برطرف کردن است و در طول یک یا دو دهه گذشته به دلایلی محدود شده که شاید الان آن دلایل از بین رفته باشد و بشود درباره آن‌ها بازنگری کرد که نیاز مردم به فیلترشکن را بتوانیم کم کنیم.

 تلاش ما این است که یک بسته پیشنهادی، هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم برای بخش‌های دیگری که در این حوزه مسئولیت دارند تا بتوانیم در نهایت بهبود تجربه کاربری هم‌وطنانمان در استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم. تلاش ما این است که سرویس‌هایی که واقعا نیاز هست و مشکل ویژه‌ای ندارند، مثل گوگل پلی که تا شهریورماه باز بود و با توجه به شرایط امنیتی و تصمیم مراجع امنیتی محدودیت‌هایی برای آن اعمال شد، نظر تخصصی ما این است که باز شود و منتظیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند. در زمان برگزاری کنکور از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت همراه فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. اینترنت ثابت به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.