۰

بیل گیتس بزرگ ترین سرمایه گذاری تاریخ در زمینه تولید انرژی پاک را رقم خواهد زد

بازدید 858

بیل گیتس را تقریبا همه ما می شناسیم، موسس کمپانی مایکروسافت که یکی از ثروتمندترین افراد جهان نیز به شمار می رود و مجله فوربز در سال گذشته میلادی او را به عنوان پولدارترین فرد دنیا معرفی نمود.گیتس همیشه در کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه پیشتاز بوده و این بار به گزارش ClimateWire، قصد کرده تا بزرگ ترین مشارکت تاریخ برای توسعه طرح انرژی های سالم و عاری از کربن را رقم بزند.

url4

این طرح بر تحقیق پیرامون منابع جدید انرژی های سالم و استقرار آنها مبتنی است و با سرمایه چند میلیارد دلاری از طرف گیتس و دیگر بشردوستان دنیا به مرحله اجرا در خواهد آمد. به طور همزمان، ائتلافی شامل هند و آمریکا به توافق رسیده اند تا سرمایه تحقیقات خود در این زمینه را دو برابر نمایند.

قرار است طرح طرف آمریکایی روز دوشنبه در نخستین روز از کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد که در پاریس برگزار می شود، ثبت بشود. این نخستین سرمایه گذاری مستقل و فردی است که در زمینه تغییرات آب و هوایی در تاریخ رقم خورده است.

موسسه خیریه گیتس هیچگاه برای تولید تکنولوژی های مرتبط به انرژی سرمایه گذاری نکرده بود و بیشتر تمرکز آنها روی فعالیت های ضد فقر بوده. اما این بار قرار است خالق مایکروسافت، بیش از ۲ میلیارد دلار از دارایی شخصی خود را بر توسعه فناوری های انرژی سالم و بی کربن سرمایه گذاری نماید. هدف او از این کار نیز این است که انسان ها بتوانند میزان تولید گازهای کربنی و بسیار مضر را در ۳۵ سال آینده به صفر برسانند؛ هدفی که تحقق آن به پیشرفت های بزرگی در زمینه انرژی های هسته ای، خورشیدی و بادی نیاز دارد.

گیتس در این رابطه بیان داشته: «در حال حاضر،  فقط چند میلیارد دلار به منظور تحقیق برای کاهش و از بین بردن گازهای مضر در سراسر دنیا هزینه می شود. این در حالی است که ما باید این میزان را به دو یا سه برابر سرمایه کنونی برسانیم.»

در مورد جزئیات مشارکت بزرگ موسس مایکروسافت هنوز شفاف سازی نشده اما او قبلا هم در زمینه تکنولوژی های مرتبط به انرژی سرمایه گذاری داشته و علاقه خود به این مسئله را نشان داده بوده. یکی از پروژه های پیشین او در این زمینه، Terrapower است که روی تولید رآکتورهای کوچک هسته ای سدیم سرد متمرکز بوده و می تواند برای سوخت از اورانیوم ضعیف شده استفاده نماید.

گیتس همچنین به سوخت های شیمیایی خورشیدی نیز به عنوان حوزه های موردعلاقه خود اشاره نموده که در آنها از انرژی خورشیدی برای تولید سوخت های مبتنی بر هیدروکربن استفاده می شود که در واقع خنثی کننده کربن هستند. یا همچنین گفته به مزارع مستقر در بلندی ها که بسیار بادخیز هستند نیز علاقه بسیاری دارد زیرا با استفاده از فناوری های مرتبط می توان از انرژی های باد بهره گرفت.

موسس شرکت مستقر در ردموند همچنین به طرح های عجیب و غریب برای توسعه انرژی های سالم نیز علاقه بسیاری نشان می دهد و حتی روی نمونه های قابل اجرا سرمایه گذاری می کند تا از نیروی باد یا نور خورشید برای ایجاد آب و هوای سالم استفاده گردد و در نیم قرن آینده شاهد اقلیم جدیدی در دنیا باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.