۰

واکنش مدیر FBI به مقاومت اپل برای رمزگشایی از آیفون

بازدید 1440

مدیر کنونی سازمان FBI به نام «جیمز کومی» (James Comey) مقاله ای به انتشار رسانده و از دیدگاه های این سازمان درباره مقاومت اپل برای رمزگشایی از آیفونی که در پرونده «سان برناردینو» خبر ساز شده می گوید.

iphone5c

جیمز کومی در نوشته خود بیان می کند که ترس بی موردی از دسترسی FBI به اطلاعات آیفون های کاربران به وجود آمده و اظهار می نماید که جهت رسیدن به عدالت و اجرای قانون، برای رمزگشایی همین یک آیفون می کوشد. وی در نامه خود می گوید: «۱۴ نفر در این حمله قتل عام شدند در حالی که بسیاری دیگری، زخمی شده اند. به این افراد بدهکار هستیم و باید عدالت را به شکل حرفه ای اجرا کنیم.»

وی ادامه می دهد: «تکنولوژی همواره به پیش می رود اما ما در این میان صرفا می خواهیم در کنار داشتن حکم بازرسی، به اطلاعات موبایل این شخص که تیر اندازی را بر عهده داشته دسترسی پیدا کنیم. همین. قرار نیست به اطلاعات رمزگذاری شده همه کاربران کاری داشته باشیم و یک شاه کلید برای این کار در اختیار مان قرار گیرد. شاید رمزگشایی از این موبایل باعث شود تا بتوانیم همدستان شخصی که تیراندازی کرده را بیابیم. شاید هم این اتفاق رخ ندهد. اما اگر این سرنخ را پیگیری نکنیم، بعدا نه می توانیم به چشم های بازماندگان این واقعه نگاه کنیم و نه در چشم خودمان در آینه.»

در حالی که جیمز کومی این مطالب را منتشر نموده، همچنان واهمه عمومی از سیستم عاملی که شاید اپل آن را بسازد، پابرجاست؛ سیستم عاملی که به این سازمان اجازه خواهد داد بتواند از رمز عبور اولیه آیفون رد شود و مشخصا این سازمان در پرونده های آتی خود نیز می تواند از آن بهره گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این پرونده چیست؛ آیا تیم کوک دست به انتشار نامه دیگری خواهد زد یا این مسئله پشت درب های بسته پیگری خواهد شد؟

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.