۰

شهرداری تهران Street view عرضه کرد

بازدید 976

بیست و یکمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ۹۳ با شعار اطلاعات مکان محور، زیربنای مدیریت راهبردی در روز شنبه، سوم خرداد‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران افتتاح شد.شهرداری تهران در این نمایشگاه سامانه‌ها و دستاوردهای اطلاعات مکانی خود را ارائه داده است. ازجمله این سامانه‌ها، سامانه تصاویر ۳۶۰درجه‌ای شهر تهران است که از طریق درگاه اینترنتی map.tehran.ir/streetview برای همه شهروندان قابل بهره‌برداری است.سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهار سال ۹۲اقدام به برداشت تصاویر ۳۶۰درجه از تمامی معابر شهر تهران کرده است. موضوعات ارائه شده در غرفه شهرداری تهران در قالب ۳ دسته کلی زیرساخت اطلاعات مکانی، برداشت اطلاعات پایه و ارائه سیستم‌های استفاده از اطلاعات می‌گنجند.
streetview
زیرساخت اطلاعات مکانی : هدف از تهیه زیرساخت، تأمین امکانات و ارائه استانداردهای مشخص برای برداشت اطلاعات است.
شهرداری تهران رویکرد خود را به مکان‌مند کردن خدمات خود یا به‌عبارت دیگر استفاده حداکثری از نقشه، معطوف کرده است.
شبکه یکپارچه مختصاتیRTK : یکی از سرویس‌های درون سازمانی که به‌طور غیرمستقیم مردم را منتفع می‌کند راه‌اندازی شبکه یکپارچه مختصاتیRTK است. این شبکه می‌تواند به‌طور لحظه‌ای مختصات دقیق را در اختیار استفاده‌کننده‌ها قرار دهد. وظیفه این شبکه، دادن تصحیحات برداشت اطلاعات GPS برای مقاصد مهندسی به‌طور آنی است.
بدون وجود این روش، رسیدن به این دقت با صرف زمان طولانی امکان‌پذیر است، درصورتی که با راه‌اندازی این شبکه این کار با دقت بسیار بالا در چند ثانیه انجام می‌شود. تهیه نقاط مبنایی نقشه‌برداری: تهیه نقاط مبنایی نقشه‌برداری بدین جهت است که اطلاعات با یکسری نقاط پایه‌ای برداشت شود تا روی همه نقشه‌های استاندارد قابل استفاده باشد. شهرداری تهران تلاش کرده در نقاط مشخصی در شهر تهران این نقاط را ایجاد کند و در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.
برداشت اطلاعات پایه : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این قسمت، نقشه پایه ۱۰۰۰/۱را معرفی و ارائه کرده است. تهیه این نقشه یکی از مهم‌ترین اتفاقات کشور در زمینه تولید نقشه است. این پروژه از سال ۹۰با عکسبرداری هوایی سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز شد و سپس با انجام نیازسنجی صورت گرفته از مجموعه شهرداری تهران ادامه پیدا کرد. بدین‌ترتیب برای تهیه اطلاعات، روشی در پیش گرفته شد تا جوابگوی نیازهای دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت شهری و نیازهای خاص شهرداری تهران باشد.
سرویس‌های شهروندی: دسته دوم از سیستم‌ها به ارائه اطلاعات و خدمات به شهروندان اختصاص دارد که در قالب نقشه اینترنتی شهرداری تهران به آدرس map. tehran. ir عرضه شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.