۰

بررسی گوشی Sony Xperia E4

بازدید 1016

گوشی Sony Xperia E4 یکی از جدیدترین گوشی های سونی است، که قصد دارد ان را به میدان نبرد با برند های متوسط به بالای مشهور بفرستد. این گوشی از رده ی اسمارت فون ها بوده که به طور غیر قابل باوری از Android (4.4.4) استفاده می کند.سونی این بار این گوشی را به اندازه ی بزرگ و در ابعاد ۱۳۷ × ۷۴٫۶ × ۱۰٫۵  میلی متر و با وزن ۱۴۴ گرم تولید کرده است. این گوشی تقریبا خوش دست است و از وزن متناسبی نسبت به ابعاد برخوردار است.

گوشی جدید سونی

نمایشگر این گوشی ۵ اینچی است که متاسفانه، از رزولوشن خوبی برخوردار نیست. رزولوشن این گوشی به میزان ۵۴۰ x 960  در نظر گرفته شده که تراکم پیکسلی را به میزان ۲۲۰  پیکسل در اینچ، برای این گوشی به ارمغان آورده که نمی توان آن را عالی دانست.تکنولوژی بکار رفته در این نمایشگر ۵ اینچی IPS LCD است. نمایشگر مولتی تاچ است و از طرفی دارای سنسورهای نوری و مجاورتی است که در بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ در سطح متوسط وجود ندارد.

Sony-Xperia-E4-0

دوربین های عقب و جلو به ترتیب با کیفیت ۵ و ۲ مگاپیکسل در نظر گرفته شده که چندان انتخاب بزرگی نیست. همیار وضوح و کیفیت تصاویر دوربین این گوشی یک فلش led است.پردازنده این گوشی یک پردازنده ۴ هسته ای Mediatek MT6582 با سرعت پردازش، ۱٫۳ گیگاهرتز است اما پردازش گرافیکی این گوشی سونی بر عهده ی ARM Mali-400 MP2 است.

از نظر کمیت میزان حافظه نیز سونی انتخاب درستی نداشته است. در این گوشی یک حافظه ی ۱ گیگابایتی برای رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که علاقمندان می توانند این حافظه را به میزان ۳۲ گیگابایت توسط کارت های میکرو اس دی و انواع آن، ارتقا دهند.

Sony-Xperia-E4-4

از نظر باتری نیز، یک باتری با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی امپر در ساعت برای این گوشی در نظر گرفته شده که کیفیت سرویس دهی آن به طور کلی به میزان متوسط است. این باتری قادر است حدود ۱۲ ساعت، مکالمه را پشتیبانی کند. اسپیکر گوشی برای گوش دادن به موسیقی از کیفیت استریو برخوردار نیست اما بخش اسپیکر و بلندگوی گوشی با هم فرق دارد و مجزا از هم طراحی و جاسازی شده اند.

مرورگر بکار رفته در این گوشی Chrome است اما گوشی برای پیکاسا و یوتیوب و فیس بوک هم دارای امکاناتی است که از جمله آن می توان به پلیر فیس بوک اشاره کرد.این گوشی از میکرو سیم پشتیبانی می کند بنابراین نمی توان از سیم کارت های معمولی در آن استفاده کرد. علاوه بر این قابلیت دو سیم کارته بودن نیز در این گوشی وجود ندارد.

Sony-Xperia-E4-0

این گوشی از فناوری های بلوتوث ۴٫۱، وای فای، USB 2.0، microUSB نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر هدفون مرسوم، یک میکروهدفون برای کاهش نویز نیز همراه با این دستگاه ارائه می شود.از عیوب این گوشی می توان به کمبود تراکم پیکسلی، رزولوشن پایین، و غیرقابل جایگزین بودن باتری توسط کاربر اشاره کرد. اما اینکه این گوشی دارای نمایشگر بزرگی است و دارای پردازنده ی ۴ هسته ای است می تواند مفید واقع شود. مهم ترین مشکل این گوشی، کمبود کیفیت نمایش، اندازه ی حافظه و کیفیت دوربین است.

Sony-Xperia-E4-1

از سویی حدود ۶۷ درصد از نمای گوشی را اسکرین پوشانده که می توان گفت اطراف نمایشگر فاصله زیادی به صورت بدنه پر کرده است.اندازه ی ضخامت این گوشی برابر با حدود ۱ سانتی متر است که می توان گفت سونی این گوشی را ضخیم طراحی کرده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.