۰

عجیب‌ترین راه برای شارژ کردن گوشی

بازدید 1169

شاید برای هرکسی بگویید که با جویدن غذا می‌تواند تلفن همراه خود را شارژ کند، بدون شک به این نتیجه برسد که با عجیب‌ترین راه برای شارژ کردن گوشی خود روبرو شده است ولی این امر به حقیقت پیوسته و دانشمندان توانسته‌اند تا این روش را به ثبت برسانند.

chewing

در دنیای امروزی ما شارژ ابزارهای دیجیتالی همراهمان، به‌خصوص تلفن‌های همراه هوشمند، به یک معضل تبدیل شده است و با توجه به وابستگی بیش‌ازحد به این ابزارها با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که نمی‌توان بدون تلفن همراه آن‌ها را حل کرد و باید گوشی خود را در هر شرایطی شارژ کنیم. در این میان دانشمندان سعی دارند تا از هر حرکتی که انسان در طول روز انجام می‌دهد برای ایجاد انرژی لازم برای شارژ کردن گوشی استفاده کنند و به همین دلیل نیز با اتصال ابزارهایی به‌صورت فرد، می‌توانند انرژی حاصل‌شده از حرکت فک او در هنگام جویدن غذا را به برق لازم برای شارژ گوشی تبدیل کنند.

در این سیستم با اتصال یک سری نوار ویژه به فک افراد در هنگام جویدن غذا، آزمایش‌هایی انجام شد که نتایج آن‌ها نشان از این داشت که هرچقدر سرعت و یا قدرت جویدن فرد بیشتر شود، میزان انرژی تولیدشده نیز بیشتر خواهد شد و به همین دلیل نیز اموری مثل جویدن آدامس می‌تواند برای این کار بسیار مناسب باشد.

این دستگاه از یک سری نوار ساخته‌شده از فیبر کامپوزیتی پیزو الکترونی ساخته‌شده است که با حرکت فک در اثر جویدن به حرکت درآمده و انرژی حاصله از این جابجایی را به برق تبدیل می‌کند. این فناوری در کفش‌های هوشمند نیز به‌کاررفته است که این کفش‌ها با راه رفتن فرد و حرکت پاهای او می‌توانستند انرژی لازم برای تولید برق را ایجاد نمایند ولی این بار دیگر لازم نیست تا با تمام بدنتان حرکت منید تا جریان برق تولید شود بلکه با قرار دادن یک آدامس در دهانتان خواهید توانست تا در هنگام انجام کارهای دیگر نیز به شارژ دستگاه خود بپردازید.

سازنده این دستگاه درباره آن می‌گوید: «با عمل جویدن می‌توان نزدیک به ۷ میکرو وات انرژی ایجاد نمود و به همین دلیل نیز ما هنوز برای تکامل این فرایند، مسیری طولانی در پیش روی خود می‌بینیم. به‌هرحال وقتی با قرار دادن چند نوار بر روی چانه فرد به از مایش پرداختیم، نتایج کمی قابل تامل شدند، برای نمونه هنگامی که ۲۰ نوار به چانه فرد مورد آزمایش بسته شد، او توانست توانی نزدیم به ۲۰۰ میکرو وات را با جویدن خود تامین کند.»

البته داشتن ۶ میلی‌متر نوار بر روی صورت فرد کمی او را ازنظر ظاهری زشت و عجیب خواهد ساخت ولی این محصول ۲۰ دلاری می‌تواند گزینه مناسبی برای معتادان به فناوری‌های همراه باشد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.