۰

ارزش سهام سامسونگ به بیشترین میزان خود در تمام دوران رسید

بازدید 1764

در ماه آگوست، تقریبا دو هفته بعد از معرفی گلکسی نوت ۷، ارزش سهام سامسونگ به ۱۴۸۰ دلار بابت هر سهم رسید که بالاترین میزان در تمام دوران فعالیت این شرکت بود. اما پس از ماجراهای شکست فبلت کره ای در بازار، ارزش سهام ۱۴ میلیارد دلار کاهش یافت که رقمی هنگفت به حساب می آید.

ss-w600

علی رغم ضرر احتمالی ۵ میلیارد دلاری ناشی از ماجرای گلکسی نوت ۷، سهام شرکت امروز با رشدی ۹ میلیارد دلاری به جایگاه پیشین بازگشت. یکی از دلایل این اتفاق، اعلام جدید سامسونگ در راستای تزریق ۵۰ درصدی جریان نقدینگی به وسیله افزایش سود سهام و بازخرید سهام طی دو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ است.

سود سهام در سال ۲۰۱۶ افزایشی ۳۶ درصدی را تجربه خواهد کرد. سامسونگ پس از فشارهایی که صندوق تامین سرمایه Elliott Management به آن ها وارد کرد، پذیرفتند که بهای بیشتری در اختیار سهامداران قرار دهند.

این سازمان ۶ درصد از سهام سامسونگ را در اختیار دارد و امید بر این است سامسونگ را راضی کنند ۷۵ درصد از جریان نقدینگی را به آن ها بپردازد.

همچنین، بعضی از سازمان های دیگری که سهام سامسونگ را در اختیار دارند، سعی دارند تغییراتی ساختاری در این شرکت کره ای ایجاد کرده و آن را تبدیل به یک هولدینگ کنند (درست همانند آلفابت) که واحد اجرایی مجزایی دارد.

سهام سامسونگ در آخرین ساعت روز چهارشنبه در وال استریت با افزایشی ۴٫۲ درصدی که تجربه کرده بود به ۱۴۹۶٫۷۴ دلار رسید و حالا این کمپانی بزرگ ۲۲۴ میلیارد دلار ارزش دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.