۰

شش انتظاری که کاربران از معرفی android M در هفته آینده دارند

بازدید 973

72700a14a2a02b35fe25ed088f8895bc_L

شش انتظاری که کاربران از معرفی android M در هفته آینده دارند به احتمال بسیار زیاد، در کنفرانس هفته آینده I/O گوگل شاهده معرفی نسخه جدیدی از اندروید خواهیم بود که فعلا با نام android M شناخته می شود. اندروید کاربران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد و به همین دلیل خواسته های بسیار زیادی از گوگل برای لحاظ شدن در نسخه بعدی این سیستم عامل وجود دارند. در ادامه ۶ مورد از اصلی ترین خواسته های کاربران از گوگل را مرور خواهیم کرد.

۱- پشتیبانی از ویژگی چند-پنجره ای (Multi-Window)

به نظر می رسد اپل نیز در حال کار بر روی چنین ویژگی ای برای نسخه بعدی سیستم عامل iOS و به خصوص برای آیپد جدید یعنی مدل Pro 12 اینچی است. تصور کنید بتوانید روی گوشی های اندرویدی ۵ اینچی یا تبلت هایتان دو پنجره به صورت همزمان باز کنید و بتوانید به راحتی روی هر دو پنجره کار کنید. قابلیتی مشابه با این از سوی LG و سامسونگ ارائه شده است اما بسیاری از کاربران اندروید بی صبرانه منتظر قرار گرفتن آن در بستر اصلی سیستم عامل هستند.

۲- قابلیت پشتیبان گیری از کل دستگاه

مدت هاست که کاربران اندروید چنین خواسته ای دارند و قرار گرفتن مجدد آن در لیست درخواست های این کاربران نکته عجیبی نیست. خیلی از کاربران تمایل دارند بدون روت کردن دستگاه یا استفاده از SDK گوگل قادر باشند از تمام بخش های دستگاهشان پشتیبان بگیرند. چنین قابلیتی یکی از مواردی است که باعث حسادت طرفداران اندروید نسبت به اپلی ها می شود.

۳- بروزرسانی های سریعتر

یکی دیگر از اصلی ترین درخواست های کاربران اندروید، ارائه شدن منظم تر و سریعتر بروزسانی هاست. بارها پیش آمده که حتی با خرید پرچم داران اندرویدی نیز نمی توان از دریافت سریع بروزرسانی ها اطمینان پیدا کرد. اخیرا مایکروسافت هم اعلام کرده بود که تصمیم دارد عرضه بروزرسانی ها را از کنترل اپراتورها خارج نماید.

۴- بهبود طول عمر باتری

این خواسته، هر سال جزو لیست آرزوهای کاربران iOS نیز هست. گوگل در اندروید ۵ تلاش هایی برای بهبود طول عمر باتری انجام داد که البته چندان هم بد نبودند، اما بدون شک استفاده کنندگان از تلفن های هوشمند و به خصوص پرچم داران توقعات بیشتری از این کمپانی دارند و حداقل امیدوارند برنامه های اصلی گوگل مانند کروم در نسخه های بعدی میزان باتری کمتری مصرف کنند.

۵- یک موتور تولید تم قدرتمند

قابلیت شخصی سازی همیشه یکی از نقاط قوت اندروید بوده است اما بعضی از کاربران حرفه ای این سیستم عامل عقیده دارند گوگل به اندازه کافی از توانایی های آن استفاده نمی کند. برای مثال یک SDK مخصوص چنین کاری می تواند نیاز به رام های مختلف برای تغییر ظاهری اندروید را به کلی از بین ببرد و به این ترتیب در Play Store بخش جدیدی با عنوان تم ایجاد شود. چنین کاری هم به نفع کاربران نهایی (به دلیل قابلیت شخصی سازی بیشتر) و هم به نفع توسعه دهندگان است، چون می توانند از این راه نیز درآمدزایی داشته باشند.

۶- پایداری

اپل همیشه در مسیر پایدارتر کردن سیستم عامل iOS گام برداشته و در iOS 9 هم همین روند را دنبال می کند، به همین دلیل کاربران اندروید هم از گوگل انتظار دارند پایداری سیستم عامل خود را افزایش دهد. معمولا نسخه های جدید اندروید دارای پایداری کافی نیستند و پس از مدت کوتاهی اصلاحیه هایی از سوی گوگل برای آنها ایجاد می شود. بدون شک کاربران ترجیح می دهند از چند قابلیت فرعی صرف نظر کنند و در عوض محیط کاربری پایدارتری داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.