۰

نائب‌رئیس‌مجلس: اینترنت را اغتشاشگران محدود کردند نه ما

بازدید 648

نایب رئیس مجلس در اظهارنظری جدید درباره محدودیت‌های اینترنتی اخیر، از انتقادات مطرح شده نسبت به حاکمیت برای اتخاذ این تصمیم شانه خالی کرد و گفت: اینترنت را ما محدود نکردیم، بلکه این اغتشاشگران بود که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزارها باعث شدند که حاکمیت این محدودیت را ایجاد کند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس که در همایشی با موضوع روشنگری و جهاد تبیین در زنجان شرکت کرده بود، بخشی از سخنان خود را به موضوع محدودیت‌های اینترنتی تخصیص داد. وی گفت: نخست بنده تذکری بدهم. از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند. وی ادامه داد: حاکمیت که ابتدا با محدود کردن اینترنت مشکلی نداشت بلکه برخی اغتشاشگر بودند که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزارها باعث شدند که حاکمیت آن‌ها را محدود کند.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که محدودیت‌های اینترنتی اخیر در آستانه چهار ماهگی قرار دارند و در این مدت کسب‌وکارهای زیادی از این اختلالات آسیب دیده‌اند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ماه‌های پیش رو، موج سهمگینی از مهاجرت نیروهای متخصص از راه برسد و کسب‌وکارهای حوزه فناوری را با بحرانی تازه برای تامین متخصص مواجه کند. شنیده می‌شود که در هفته‌های اخیر، حتی بسیاری از برنامه‌نویسان و فعالان این حوزه برای نجات از این محدودیت‌های اجباری، به کشورهای همسایه سفر می‌کنند تا بتوانند از اینترنت آزاد استفاده کنند. این مساله در فضای مجازی دستمایه طنز بسیاری از کاربران شده و اعلام می‌کنند که احتمالا باید به زودی تور ترکیه و ارمنستان برای استفاده از اینترنت به راه بیفتد.

منبع بازار فناوری برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.