۰

تبلت نوکیا ان۱ (Nokia N1) اولین دستگاه با پورت USB متقارن

بازدید 1080

nokia-n1-usb-type-c.0.0

نوکیا با تبلت N1 می خواهد بازگشت با شکوهی داشته باشد. به همین روی باید دستگاهی متفاوت ارایه کند. تفاوت در دستگاه ها صرقا جا به جا شدن جای فلاش دوربین یا مکان بلندگو نیست، بلکه باید فناوری نو در آن ارایه شود. نوکیا در تبلت جدید خود از پورت جدید USB بهره برده است. پورت دوطرفه یا به عبارت بهتر، متقارن USB. اما چه تفاوت یا اهمیتی دارد؟ با ترنجی باشید تا با هم متوجه شویم.

nokian14_1020_verge_super_wide

 چندین مزیت در این کابل ها نهفته است و یکی از این خوب ها این است که همانند کابل آذرخش اپل فرقی نمی کند از کدام سمت به دستگاه وصل شود. علاوه بر آن سرعت انتقال اطلاعات در آن بسیار بیشتر از مدل B است زیرا در این مدل از پورت نسل ۳٫۱ پشتیبانی می شود. علاوه بر انتقال فایل ها، می توانید صدا و تصویر را هم روی این پورت ها جا به جا کنید که بسیار خوب است.

Nokia N1 (2)

هرچند تبلت نوکیا ان۱ امروز معرفی شد اما قرار است ۳ ماه دیگر، یعنی ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ به بازار عرضه بشود. با توجه به این تاریخ و در پیش بودن CES 2015 انتظار می رود که این تبلت اولین دستگاهی که با این پورت به بازار می رسد، نباشد.

مورد دیگری که باید درباره پورت متقارن یو اس بی ۳٫۱ این دستگاه بدانید این است که در حال حاضر و روی این دستگاه، فقط از استاندارد قدیمی و سرعت پایین تر Usb 2.0 بهره می برد. دلیل این موضوع را بهتر است از زبان خود نوکیا بشنویم:

” دلیل آن این است که شریک ما دسترسی به راه حلی برای فعال کردن این قابلیت روی چیپ به کار برده شده در محصول ما، ندارد. این فقط یک سوال ساده درباره چرایی وجود این قابلیت است. به نظر ما این پورت راه راحت تر و بهتری است و البته که چیپ اینتل از این قابلیت (USB 3.1) پشتیبانی می کند و ما به دنبال بیشترین کارایی از این چیپ هستیم، اما در حال حاضر و روی این چیپ این پشتیبانی وجود ندارد.”

nokian15_1020_verge_super_wide

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟ این قابلیت را چقدر دوست دارید؟ دوست داشته باشید یا خیر، به زودی این پورت ها جانشین پورت های USB قدیمی خواهد شد.

TheVerge

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.