۰

دنیای مجازی را بو کنید

بازدید 1113

Feelreal
یک استارت‌آپ آمریکایی موسوم به Feelreal که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، ماسک و کلاه هوشمند جدیدی ارایه کرده است که می‌تواند حس بویایی را هم به دنیای حقیقت مجازی اضافه کند.این شرکت ادعا می‌کند که دستگاه جدید آنها حس بویایی و لامسه را هم شبیه‌سازی می‌کند و این نخستین باری است که کاربر در دنیای مجازی می‌تواند هنگام مواجه شدن با آب، باد یا قرار گرفتن در میدان نبرد بوی آن را بفهمد.
فناوری جدید با نام Feelreal VR Mask نام دارد و به گونه‌ای ساخته شده است که تقریبا نیمی از صورت شما را می‌پوشاند. البته بخش مجزای آن که در قسمت زیر قرار می‌گیرد، مانند دیگر عینک‌های هوشمند عمل می‌کند و تا روی دهان را هم پوشش می‌دهد.این عینک هوشمند یک ژنراتور بویا در خود جا داده است که هفت کارتریج بویایی قابل تعویض را شامل می‌شود و با ترکیب آنها، بوی کاملا مشابه متناسب با موقعیت به نمایش درآمده در دنیای حقیقت مجازی را ارایه می‌دهد.
بوهایی مانند جنگل، گل‌ها، اقیانوس، سوختن لاستیک، آتش، شلیک باروت و … به صورت پیش‌فرض برای این دستگاه ارایه شده‌اند. اما شرکت Feelreal می‌گوید که کاربران می‌توانند به صورت اختیاری هر بویی که دوست دارند را به این مجموعه اضافه کنند.ماسک هوشمند همچنین سیستم خنک‌کننده و گرم‌کننده هوشمند دارد که به کمک آن حالت باد، حرارت و … را به کاربر منتقل می‌کند و در کنار آن دو موتور لمسی هوشمند هم عکس‌العمل‌های لمسی را انتقال می‌دهند. علاوه بر این یک سیستم یونیزاسیون مافوق‌صوت در نظر گرفته شده است که هر جا لازم باشد، قطرات کوچک آب را بسته به فضای به نمایش درآمده روی صورت کاربر می‌چکاند.
کلاه Nirvana VR در اطراف خود چندین حسگر هوشمند دارد. برای این کلاه از باکیفیت‌ترین نمایشگر مخصوص گوشی‌های هوشمند و یک سیستم صوتی سه‌بعدی استفاده شده است که ماسک هوشمند پس از قرار گرفتن روی صورت، از این فناوری‌ها استفاده می‌کند.
آن دسته از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای که تمایل دارند با استفاده از چنین سیستم هوشمندی وارد دنیای مجازی شوند، باید اندکی منتظر بمانند. زیرا شرکت Feelreal می‌گوید که هنوز تعداد کمی بازی ویدیویی متناسب با این کلاه هوشمند ساخته شده است. اما برای مشاهده فیلم‌های سینمایی با قابلیت‌های یاد شده محدودیتی وجود ندارد و کاربران می‌توانند آخرین فیلم‌های مورد نظر خود را از روی سایت اینترنتی شرکت مذکور به صورت سه‌بعدی همراه با قابلیت بوییدن و لمس کردن فضای پیرامون مشاهده کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.