۰

واتساپ پیش نیاز آزاردهنده آنلاین بودن همزمان دستگاه ها را حذف می‌کند

بازدید 1285

اگر تجربه استفاده از برنامه واتساپ در کامپیوتر را داشته باشد، احتمالا می‌دانید که یکی از آزاردهنده‌ترین موارد تجربه استفاده از این برنامه اینست که باید گوشی شما حتما، همزمان به اینترنت متصل باشد و واتساپ آن آنلاین باشد. در غیر اینصورت امکان دسترسی به واتساپ دسکتاپ برای شما وجود نخواهد داشت. اما به نظر می‌رسد که واتساپ دست به تغییر زده و حذف پیش نیاز آنلاین بودن همزمان دستگاه ها که از ماه‌ها قبل وعده آن را داده بود، عملی کرده است.

لزوم اتصال همزمان دستگاه‌ها به واتساپ و دسترسی به اینترنت برای همگام‌سازی اطلاعات یکی از وجوه تمایز واتساپ با تلگرام بوده که البته انتقادات زیادی با خود به همراه داشته است. اما WhatsApp در چند ماه اخیر در فاز بتا مشغول آزمایش و کار برای حذف این پیش نیاز بوده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به اتصال گوشی به اینترنت از واتساپ روی هر دستگاه دیگری استفاده کنند.

حذف پیش نیاز آنلاین بودن همزمان دستگاه ها در واتساپ

در حال حاضر محدودیت ۴ دستگاه برای اتصال همزمان به واتساپ وجود دارد. اما برای کسانیکه این آپدیت ارائه شده باشد، قابلیت جدیدی تحت عنوان “Linked devices” اضافه شده است. اگر این گزینه فعال شود، همه دستگاه‌هایی که پیش از این به واتساپ متصل باشند، حذف خواهند شد. بنابراین باید آنها را دوباره  طبق دستورالعمل به برنامه اضافه کنید.

دستگاه مادر همیشه “گوشی” است

پس از اضافه کردن دستگاه‌های مورد نظر دیگران (مانند دسکتاپ، تبلت و …) به واتساپ برای همگام سازی مکالمات یا دسترسی به برنامه دیگری نیازی به اتصال گوشی به اینترنت نخواهد بود. البته در نظر داشته باشید که این قابلیت بر روی تبلت‌ها کار نمی‌‌کند (به عنوان دستگاه اصلی) و در آیفون با محدودیت‌هایی همراه است. مثلاً اگر دستگاه اصلی شما آیفون باشد امکان حذف یا پاک کردن مکالمات در دستگاه‌های متصل به آن وجود ندارد.

در نهایت اگر به دلایل امنیتی به مدت حداکثر ۱۴ روز بر روی گوشی خود به واتساپ متصل نشوید، برنامه به طور خودکار همه دستگاه‌های دیگر را قطع خواهد کرد و باید دوباره آنها را اضافه کنید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.