۰

سهم ۵۱ درصدی درآمد اپل از صنعت گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷

بازدید 1524

 در حالی که اپل از نظر تعداد گوشی های فروخته شده در دنیا مقام اول را در اختیار ندارد، سالانه سهم بالایی از درآمد صنعت گوشی های هوشمند را به خود اختصاص می دهد. بر اساس گزارشی جدید، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ این شرکت سهمی ۵۱ درصدی را از درآمد این صنعت کسب کرده است.

 

 

شرکت Strategy Analytics گزارش خود مربوط به درآمد گوشی های هوشمند در بازه اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۷ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، اپل در این بازه زمانی درآمدی برابر با ۶۱٫۴ میلیارد دلار داشته است که با توجه به درآمد کلی ۱۲۰٫۲ میلیارد دلاری، اپل سهمی ۵۱ درصدی را در صنعت گوشی های هوشمند به خود اختصاص داده است.

بعد از اپل شرکت سامسونگ با درآمد ۱۸٫۹ میلیارد دلاری و سهم ۱۵٫۷ درصدی در مقام دوم قرار دارد. شرکت هواوی توانسته با درآمد ۸٫۴ میلیارد دلاری و سهم ۷ درصدی، به مقام سوم دست پیدا کند. علاوه بر میزان درآمد، در این گزارش به افزایش سهم ۱۲ درصدی فروش آیفون در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ در بازار چین اشاره شده است.

اپل موفق شده سه برابر درآمد بیشتری نسبت به سامسونگ در این بازه زمانی کسب کند که علت آن را باید در میانگین قیمت آیفون ها جستجو کرد. در حال حاضر میانگین قیمت آیفون های اپل، ۸۰۰ دلاراست. میانگین قیمت گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ برابر با ۳۰۰ دلار بوده که رشدی ۱۵ درصدی را نسبت به ۲۵۵ دلاری سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ نشان می دهد.

در حالی که حجم فروش گوشی های هوشمند رو به کاهش است ولی به علت افزایش قیمت آن ها، درآمد صنعت گوشی های هوشمند رشد را تجربه می کند. گوشی های گلکسی نوت ۸ و گلکسی S8 و چندین مدل پایین رده باعث شده که میانگین قیمت گوشی های هوشمند سامسونگ به ۲۵۴ دلار برسد. میانگین قیمت گوشی های هواوی در این بازه ۲۰۵ دلار بود.

یکی از تحلیلگران Strategy Analytics پیش بینی می کند که با ورود سازندگان چینی به بازار گوشی های هوشمند آمریکا، میانگین قیمت دستگاه های تولیدی آن ها افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر آیفون X سهمی برابر با ۳ درصد، آیفون ۸ پلاس سهمی برابر با ۲٫۶۳ درصد و آیفون ۸ سهم ۱٫۳۶ درصدی در بازار دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.