۰

بخشی از شرکت یاهو رسما توسط ورایزون به قیمت ۴٫۸۳ میلیارد دلار خریداری شد

بازدید 1677

دو روز پیش، زمزمه‌هایی در مورد خریداری یاهو توسط شرکت ورایزن با قیمت ۵ میلیارد دلار به‌گوش رسید. با این‌حال، هنوز هیچ‌یک از این دو شرکت، آن را تایید نکرده بودند. امروز رسما اپراتور موبایل ورایزن تایید کرد که این شرکت، کسب‌وکار وب یاهو را با قیمت ۴.۸۳ میلیارد خریداری خواهد کرد. همه‌ی بخش‌های تبلیغات، محتوا، جست‌وجو و موبایل این شرکت به ورایزون واگذار خواهد شد و با AOL ادغام می‌شوند.

yahoo-710x434

پس از شایعات متعدد در رابطه با فروش کمپانی بزرگ یاهو سرانجام این معامله‌ی بزرگ انجام شد. شرکت یاهو یکی از غول‌های بزرگ تکنولوژی بود که به علت اشتباهات متعدد مدیرعاملش دچار انزوای شدیدی شد. یاهو میل و هم‌چنین جستجوگر یاهو یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های اینترنت بوده و البته هستند ولی همانند قبل محبوبیت ندارند. مدیریت اشتباه و همچنین پافشاری بر روی سیاست‌های قدیمی موجب کاهش شدید ارزش یاهو شد.

بخش وب یاهو به قیمت ۴٫۸۳ دلار توسط اپراتور معروف ویرازون خریداری شد. این اپراتور بزرگ چندی پیش AOL را تصاحب کرده بود. خرید شرکت یاهو مسلما یکی از بزرگ‌ترین خرید‌های عصر تکنولوژی لقب خواهد گرفت. نه از این لحاظ که مبلغ زیادی برای این خرید صرف شده است بلکه به این خاطر که بخش اعظمی از کمپانی به نام یاهو دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

بخش‌های اقتصادی٬ هواشناسی٬ Tumble و ایمیل از قسمت‌های مهم یاهو به شمار می‌رود که در اختیار ویرازون قرار گرفته است. مریسا مایر مدیرعامل یاهو در چند ماه اخیر از تمایل مجموعه‌ی تحت اختیارش برای واگذاری به شرکتی دیگر سخن گفته بود و شرکت‌های زیادی از این خرید استقبال کرده بودند. هم‌اکنون کارهای مدیریتی یاهو عملا در دستان ویرازون است و این شرکت بسیاری از اهداف یاهو را دنبال خواهد کرد

مسلما با واگذاری سرویس‌های تحت وب یاهو و همچنین اکثر خدمات این شرکت احتمالا دیگر نام یاهو را زیاد نخواهیم شنید. با این واگذاری بخشی از تاریخچه‌ی اینترنت دیگر زنده نخواهد ماند و تنها در خاطراتمان جاودان می‌ماند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.